03:29|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مهر 1399 - 12:24
کد خبر: 15199
یادداشت:

دغدغه اولیای دانش آموزان از اثرات منفی فضای مجازی/ پرورش را فدای آموزش نکنیم

این روزها دغدغه بسیاری از اولیای دانش آموزان در آذربایجان غربی علی الخصوص اولیای شاغل ، امنیت فضای مجازی در راستای آموزش غیر حضوری آنها می باشد.
دغدغه اولیای دانش آموزان از اثرات منفی فضای مجازی/ پرورش را فدای آموزش نکنیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بسیاری از اولیای دانش آموزان از نگرانی های خود در استفاده فرزندانشان از فضای مجازی در زمانی که آنها بدلیل شاغل بودنشان خارج از منزل هستند می گویند.


چرا که سلامت فکر، روح و ذهن فرزندشان به اندازه سلامت جسمی آنها برایشان اهمیت دارد؛ و این امر می طلبد که مدارس با توجه به دغدغه بعضی از خانواده ها در استان که مادران شاغل دارند، آموزش مجازی را به ساعت غیر اداری موکول نمایند تا آموزش مجازی دانش آموزان با حضور و نظارت والدین صورت گیرد.


این روزها با توجه به همه گیری ویروس کرونا، قرنطینه خانگی و محدودیت ها، فعالیت های درسی و همچنین تفریحی کودکان و نوجوانان موجب دسترسی آسان آنها به فضای مجازی برای دریافت مطالب درسی و آموزشی شده و در این میان نیز والدین با نظارت درست و راهنمایی های خود و همچنین آشنا کردن فرزندان خود با خطرات فضای مجازی، مراقب باشند تا این فرصت به تهدید، بحران و چالش تبدیل نشود.


اینترنت ابزار قدرتمندی در جامعه امروزی است که هم می تواند باعث رشد علمی، فرهنگی و تعلیم و آموزش در بین نوجوانان و هم باعث بروز فسادهای فکری و رفتاری شود.


با این اوضاع نگرانی اولیای دانش آموزان منطقی و نیاز به چاره اندیشی و ارائه راهکاری مناسب از سوی مسئولین می باشد.


در پایان باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به شرایط پیش آمده مراقب بود که تربیت و پرورش آیندگان این مرز و بوم فدای آموزش نشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید