11:27|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مهر 1399 - 11:11
کد خبر: 15197
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی خبر داد:

بهره برداری از تابلوی پیام متغیر (VIM) محور ارومیه-مهاباد

تابلوی پیام متغیر ( VIM) محور ارومیه-مهاباد (رشکان) در شرف آغاز راهداری زمستانی به بهره‌برداری رسید.
بهره برداری از تابلوی پیام متغیر (VIM)  محور ارومیه-مهاباد

ارسلان شکری،  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی گفت: تابلوهای پیام متغیر (vms)محور ارومیه-مهاباد (رشکان) در شرف آغاز طرح راهداری زمستانی، به بهره‌برداری رسید.

ارسلان شکری بیان نمود: هوشمندسازی راه‌ها و تجهیز محورهای مواصلاتی به تجهیزات IT  یکی از اهداف مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی بوده و تابلو پیام متغیر یک وسیله کنترل ترافیکی است که به وسیله آن اطلاعاتی در مورد محدودیت های ترافیکی، تصادف ترافیکی، عملیات عمرانی و تعمیر و نگهداری، شرایط سخت جوی، وضعیت جاده‌ای، وقایع و مناسبتهای برنامه‌ریزی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین با عنایت به پر تصادف بودن محور ارومیه-مهاباد و فرارسیدن فصل زمستان و شرایط جوی خاص از جمله مه گرفتگی و کاهش دید افقی و بارش برف و باران در بعضی از روزها، اطلاع‌رسانی درخصوص وضعیت محور فوق جهت آگاهی مسافرین می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات محور مذکور داشته باشد.

شکری اذعان داشت:  با توجه به وجود تابلوهای پیام متغیر در محورهای سطح استان امید است با استقبال بیش از پیش از طرف مسافرین و رانندگان عزیز و با اطلاع رسانی جامع تر شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید