22:37|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مهر 1399 - 10:58
کد خبر: 15196
یادداشت:

قیمت‌های سلیقه‌ای گریبان اقلام ترشی در بازار را هم گرفت

با نزدیک شدن به فصل سرما و آمادگی بانوان ارومیه ای به تهیه ترشی ، تنها مسئله نگران کننده برای مردم قیمت های سلیقه ای در فروش اقلام ترشی می باشد که نیازمند رسیدگی فوری نهاد ها میباشد.
قیمت‌های سلیقه‌ای گریبان اقلام ترشی در بازار را هم گرفت

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، ترشی یکی از خوراکی های جداناپذیر از سرسفره های آذربایجان غربی است و یکی از محبوب ترین خوراکی هاست که زیبایی خاصی به سفره ها میدهد. در واقع ترشی بغیر از فواید درمانی ، چاشنی بسیار مفید و خوشمزه برای وعده های غذایی است.

هرساله در این فصل و با نزدیک شدن به فصل سرما بازار رنگ و بوی تازه ای می گیرد یکی از رسوم قدیمی رواج در بین بانوان ارومیه ای تهیه انواع ترشیجات اعم از : ترشی مخلوط ، لیته ، بادمجان ، فلفل می باشد.

متاسفانه امسال با وجود رنگ و بوی اقلام ترشی در بازار ، قیمت های سلیقه ای این رنگ و بو را کم رنگ تر میکنند . وقتی به بازار قدم میگذاریم می توانیم به راحتی متوجه تبعیض قیمت ها دربین فروشندگان شویم ، وانتی های میوه فروش نیز به این گرانی ها و قیمت های سلیقه ای دامن میزنند .

باتوجه به وضعیت اقتصادی جامعه و گران شدن اقلام خوراکی ، زندگی برای احاد مردم مشکل شده است . در این شرایط قشر آسیب پذیر و فقیر جامعه که توانایی خرید مایحتاج روزانه برای فصل سرما را ندارند بیش از بقیه مردم آسیب می بینند.

هر ساله در چنین روزهایی بازار ترشی در ارومیه بسیار داغ بوده و فروش بسزایی در اقلام ترشی مشاهده می شد ، اما امسال با توجه به افزایش قیمت ها و گرانی شمار خریدار بسیار کم بوده و افراد زیادی ترجیح می دهند با توجه قیمت ها این چاشنی را از سفره های خود حذف کنند.

در شرایط فعلی نیاز مبرم مردم رسیدگی به قیمت های سلیقه ای و گرانی اقلام مورد نیاز برای تهیه ترشی می باشد و مسئولین بایستی نظارت دقیق همراه با عمل را داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید