04:35|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مهر 1399 - 10:04
کد خبر: 15185
یادداشت:

دلالان خودرو، بازار آشفته خودرو را آشفته تر می‌کنند

بازار آشفته این روزهای خودرو منفعت طلبانی در اقلیت، اما ظاهراً پرقدرت و آسیب دیدگانی در اکثریت دارد که نیازمند چاره جویی اساسی و برخورد جدی می باشد تا برای اولین و آخرین بار این صنعت از دست فرصت طلبان و رانت خواران این صنعت خلاص شود.
دلالان خودرو، بازار آشفته خودرو را آشفته تر می‌کنند

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در تعیین قیمت خودرو عده ای عوامل قانونی وجود دارد وعده ای عوامل غیرقانونی که در پشت پرده باعث آشفتگی دو چندان این بازار می شوند و نتیجه آن یک فاصله معنادار در قیمت درب کارخانه تا بازار خودرو می باشد.

خرده سودجویان و فرصت طلبان بازار خودرو در خلاء قانونی موجود و عدم نظارت دقیق دستگاه های نظارتی شکل گرفته اند که می توان ردپای آنها را در نمایشگاه های قانونی و غیرقانونی خودرو، نمایندگی های فروش خودرو و ... در سطح شهر جستجو کرد.

از این گرو ها با عنوان دلالان خودرو نیز یاد می شود که شاید به ظاهر سرمایه کمی دارند ولی به علت جمعیت فعال آنها در بازار، تاثیر شگرفی در تلاطم بازار خودرو دارند و تابع هیچ قاعده و قانونی نیستند و با روش های مرسوم همچون تقویت قیمت های کاذب، عدم عرضه به موقع و احتکار، باعث بهم خوردن روند درست عرضه و تقاضا می شوند.

در این میان و با وصف این اوضاع، بیشترین سود برای دلالان خودرو وضرر آن برای تولیدکنندگان خودرو و همچنین عموم مردم است.


این در حالی است که صنعت خودرو سازی در صنایع مختلف و معیشت هزاران و شاید میلیون ها ایرانی تاثیر دارد.

حال سوال اینجاست که چرا این جولانگاه بی در و پیکر مدیریت نمی شود و دست دلالان قیمت ساز کاذب از این صنعت قطع نمی شود؟ و چرا در این میان باید مردم چوب بی تدبیری بخش های نظارتی را بخورند؟

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید