11:30|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مهر 1399 - 12:04
کد خبر: 15177
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

علت‌های خارش در دوران حاملگی

خارش بدن در بارداری مشکلی است که تقریباً یک چهارم زنان باردار با آن مواجه می شوند و طی مدت کوتاهی پس از زایمان از بین می‌ رود و هیچ خطری برای جنین و مادر ندارد.
علت‌های خارش در دوران حاملگی

دکتر میترا حبیب زاده ، متخصص و جراح زنان ، زایمان و نازایی در گفت و گو با سرویس سلامت باریش نیوز اظهار کرد: احساس خارش در دوران بارداری بخصوص  اطراف پستان و شکم در حال بزرگ شدن عادی است ، زیرا پوست برای جا دادن به حجم اضافه شده این اندام ها کشیده می‌شود.

وی افزود : تغییرات هورمونی نیز ممکن است تاحدی در این احساس خارش نقش داشته باشد. گاهی کف دست و پاهای برخی از زنان باردار دچار قرمزی همراه خارش می شود.

وی گفت: در این شرایط ممکن است به علت افزایش استروژن در این دوران رخ دهد که بلافاصله بعد از زایمان رفع می شود ، حتی ممکن است‌ مواردی که معمولا در شما ایجاد خارش میکند مانند خشکی پوست ، در دوران بارداری موجب خارش بیشتری شود. 

دکتر حبیب زاده عنوان کرد: اگزما اغلب در دوران بارداری بیشتر می‌شود ، اگر چه در موارد معدودی بهبودی علائم اگزما در زنان باردار گزارش شده است ، اما در موارد بیماری پسوریازیس معمولا برعکس است و اغلب علائم زنان باردار مبتلا به این بیماری ، بعد از بارداری بهبود پیدا میکند و عده کمی هستند که با باردارشدن ، علائم بیماری پسوریازیس در آنها بدتر می‌شود.

متخصص زنان، زایمان و نازایی در ادامه تصریح کرد: چون خارش  علل زیادی می‌تواند داشته باشد و پزشک باید بررسی کند پس بهتر هست با ایجاد چنین مشکلی به پزشکتون مراجعه کنید.


نشانی: ارومیه خیابان حسنی ، نرسیده به برج آسمان ، مجتمع زیتون ، طبقه ۲ واحد ۳ 
شماره تماس : ۳۳۴۳۱۲۰۴_ ۰۹۱۵۳۴۱۴۷۳۶

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید