21:38|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مهر 1399 - 10:22
کد خبر: 15163
یادداشت:

ضرورت توزیع ماسک رایگان در بین نیازمندان

فرهنگ سازی، توزیع ماسک با قیمت مناسب و به صورت رایگان برای افراد مستضعف و محروم از موضوعات مهمی است که باید قبل از اجرایی شدن طرح به آن توجه شود و سپس برای افراد مختلف در این زمینه جریمه در نظر گرفته شود.
ضرورت توزیع ماسک رایگان در بین نیازمندان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک و اخذ جریمه از متخلفین، استفاده از ماسک در موج سوم کرونا با وجود افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری به شدت ضروری است.
 
متاسفانه مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ضعیف عمل کردند و این دلیلی است برای افزایش آماری که امروزه شاهد آن هستیم.

ضروت استفاده از ماسک در شرایط شیوع ویروس کرونا باید از طریق رسانه‌ها مکتوب و مجازی به ویژه صدا و سیما به مردم اطلاع‌رسانی شود.

 افرادی که توان تهیه ماسک دارند ولی استفاده نمی‌کنند عامل انتقال ویروس بشمار می‌روند چرا که از زمان ابتلا به بیماری تا زمان علامت‌دار شدن حدود 12 الی 13 روز طول می‌کشد و عدم استفاده این فرد از ماسک موجب شیوع ویروس کرونا در جامعه، ابتلا افراد دیگر و حتی مرگ آنها می‌شود.

در این میان افرادی هم هستند که توان تهیه ماسک را ندارند و قربانی فقر می‌شوند در این باره دولت بایستی ماسک رایگان در اختیار آنان قرار دهد تا زنجیره انتقال این ویروس نحس را در هم شکند.  
ضرورت استفاده از ماسک نیازمند فرهنگ سازی ، فروش ماسک با قیمت مناسب، توزیع رایگان ماسک برای قشر ضعیف است و اهتمام نهاد های ذی ربط اقدامی ضروری برای کاهش امار ویروس کرونا در این روزهاست.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید