17:29|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مهر 1399 - 12:30
کد خبر: 15156
یادداشت

نارنجی پوشان بی دفاع ارومیه در برابر کرونا

در این روزهای سخت که مدافعان جبهه سلامت در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، نارنجی پوشان شهرداری هم در کنار مدافعان سلامت ایستاده و در کوچه پس کوچه های شهر با همه توان می کوشتد تا با پاکسازی و نظافت شهر، گامی برای کاهش شیوع این بیماری بردارند.
نارنجی پوشان بی دفاع ارومیه در برابر کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها نام مدافعان سلامت با پرستاران و پزشکان پیشرو در جبهه مبارزه با کرونا در همه رسانه های جمعی بر سر زبان ها افتاده و مسئولان استانی با عناوین مختلف به دیدنشان رفته و از آنها تقدیر و تشکر می‌کنند.

متاسفانه در این میان نقش پاکبانان زحمت کش شهرداری نادیده گرفته شده؛ آنان همان زحمت کشانی هستند که روزها و شب ها زباله های شهر و محله ما را جمع آوری می کنند تا چهره شهرمان زیبا و تمیز بماند، در این روزهای سخت نه تنها کارشان تعطیل شدنی نیست بلکه بیشتر هم شده است.

در این ایام که همه در گیر و دار شیوع ویروس کرونا هستند پاکبان ها در این شرایط پرخطر نیز دست از تلاش برنداشته و برای پاک نگه داشتن شهر، سلامتی خود را به خطر می اندازند.

تصویر پرتکرار رها شدن دستکش‌ها و ماسک‌ها در گوشه و کنار خیابان‌ها ، کار سخت رفتگران را دو چندان کرده و آنها را در معرض خطر قرار داده است. 

متاسفانه کارگران و پاکبانان شهرداری نه امکان دورکاری دارند و نه از امکانات بهداشتی مناسب و به اندازه بهره‌مند هستند و حتی همه مردم برای حمایت از انها نظاغت عمومی را رعایت می‌کنند.

این زحمت کشان بی‌ادعای جامعه این روزها در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد و فعالیت آنها در معابر و خیابان‌ها در پیشگیری از این ویروس منحوس مهم و تاثیرگذار است. پس حواسمان به قشر زحمت کشی که در این شرایط سخت بار سنگین نظافت شهر را به دوش می کشند، بیشتر باشد.

با وجود تمامی این سختی ها و مشکلات موجود در سطح جامعه شهری، تنها خواسته کارگران و پاکبانان از مدیران شهری خود، پرداخت کامل حق و حقوق آنها و رسیدگی و توجه بیشتر به این قشر آسیب پذیر و فداکار جامعه می باشد. در این میان باید به این نکته اشاره داشت که کارگران و پاکبان های شهرداری که در شرایط کاری بسیار سختی قرار دارند، از کمترین مزایای حقوقی برخوردارند. 

در واقع عدالت در مفهوم عامیانه به این معناست که همه به یک اندازه و ضعیف ترها بیشتر از سایر نیروها از مزایا برخوردار باشند که در واقع بررسی و مشاهده وضعیت پاکبانان شهرداری ما را یاد جمله معروف حسین پناهی می اندازد که می گفت: " وقتی می بینم توی شهرداری حقوق آنهایی که جدول حل می کنند بیشتر از آنهایی است که جدول تمیز می‌کنند.."
و با این اوصاف قصه نان و جان بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر پیوند خورده است.جان در کف است و نان در کف خیابان های شهر... 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید