14:16|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مهر 1399 - 11:20
کد خبر: 15154
یادداشت:

سرانجام بی‌انتهای ترمیم بافت فرسوده در ارومیه

بافت فرسوده از جمله چالش‌های شهری محسوب می شود و متولیان امر نیز این چالش را به فراموشی سپرده اند.
سرانجام بی‌انتهای ترمیم بافت فرسوده در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، چند سالی است که از سوی مسولین شهری برای احیاء و بازسازی بافت های فرسوده شهر وعده هایی داده شده ولی تا به امروز عملکرد قابل توجهی از اجرای این طرح ها مشاهدا نشده است.

ارومیه ظرفیت بالایی در پذیرش گردشگر دارد و ترمیم و نوسازی بافت های فرسوده شهر هم می تواند این ظرفیت را افزایش دهد و متولیان امر نیز باید با جدیت بیشتر در راستای بهسازی این اماکن قدم بردارند.

متولیان امر باید سعی کنند همواره مسیر دستیابی متقاضیان را برای نوسازی بافت های فرسوده راحت کنند تا متقاضیان با اشتیاق فراوان برای نوسازی و بازسازی بافت های قدیمی شهر اقدام کنند.

بافت های فرسوده شهری تهدیدی برای ساکنان آن مناطق بشمار می آید و غفلت از بهسازی این مناطق می تواند باعث به وجود آمدن خطرات جبران ناپذیری باشد.

هر پس کوچه محله های قدیمی شهر ارومیه یادگاری از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی هست که مهربانی و مهمان نوازی آنها را به یاد می آورد گذشته ای که خبر از اصالت این شهر زیبا و تاریخی می دهد.

امیدواریم مسئولین و متولیان امر فقط وعده ندهند و به بفکر عمل وعده های خود نیز باشند و با بهسازی و نوسازی محلات و بافت های فرسوده شهر اصالت این شهر زیبا و تاریخی را حفظ کنند.

  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید