03:58|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مهر 1399 - 10:07
کد خبر: 15140
یادداشت

بی توجهی مسئولان به توزیع واکسن آنفولانزا در پاییز سخت

واکسن آنفلوآنزا که زمان تزریق آن از اواسط شهریور شروع می‌شود، در آستانه ورود به پاییز سخت و آلوده به کرونا در داروخانه‌های استان نایاب است.
بی توجهی مسئولان به توزیع واکسن آنفولانزا در پاییز سخت

سرویس اجتماعی باریش نیوز: داروخانه‌ ها  هیچ اطلاعی از زمان توزیع  این واکسن ندارند و حتی سازوکار ارائه کارت ملی برای تهیه واکسن از سوی متقاضیان را نمی‌دانند. به‌نظر می‌رسد کمبود واکسن آنفلوآنزا در شرایط کنونی چالش تازه‌ای پیش روی گروه‌های حساس و بیماران زمینه ای در برابر بیماری‌های مسری از جمله کرونا گذاشته است.

با وجود اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان در خصوص در اختیار قرار دادن واکسن آنفولانزا در اختیار بیماران زمینه ای ، متاسفانه این امر در استان ما، برای بسیاری از بیماران محقق نشده و گزارش های مردمی حاکی از گله مندی و نارضایتی آنان از وضعیت موجود می باشد.

این در حالی است که بهترین زمان برای تزریق واکسن اوایل مهر ماه است؛ چرا که با تزریق زودتر، ایمنی ایجاد شده در اواخر فصل پاییز از بین می رود و اگر هم دیر تزریق شود، ممکن است آلودگی قبل از ایمنی سازی رخ دهد.

با این اوضاع زمان مفید واصولی برای تزریق این واکسن تقریبا رو به اتمام است و تاکنون بسیاری از بیماران زمینه ای و در معرض خطر نتوانسته اند این واکسن را تهیه نمایند ، که این همان حکایت نوش دارو بعد از مرگ سهراب است.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید