20:49|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مهر 1399 - 09:59
کد خبر: 15139
یادداشت:

بلاتکلیفی تله کابین ارومیه در آستانه 22 سالگی

اختلافات مدیریتی و بروکراسی های پرپیچ و خم ادارای بزرگترین تله کابین خاورمیانه در ارومیه را دچار رکود کرد و این طرح هم اکنون بلاتکلیف رها شده است.
بلاتکلیفی تله کابین ارومیه در آستانه 22 سالگی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، احداث بزرگترین و طولانی ترین تله کابین خاورمیانه در ارومیه به طول 36  کیلومتر در شهریور سال 79 به زمین زده شد.

بر اساس طرح اولیه قرار بود فاز اول این طرح در مسیری به طول 8.5 کیلومتر از جانوسلو به کوه ایوعلی کنار جاده بند ارومیه، فاز دوم از ایوعلی تا سد شهر چایی به طول 12  کیلومتر و فاز سوم از سد شهرچایی تا پیست اسکی خوشاکو به طول15.5  کیلومتر احداث می‌شود.

اما با گذشت 21 سال همچنان بلاتکلیف است.
وعده وعید های تکمیل تله کابین چندین سال است پایانی ندارد . بسیاری از کسانی که ورزش اسکی می کنند مجبور هستند که مسیر ۴۰ کیلومتری ارومیه به پیست خوشاکو را طی کنند.

 و این در حالی است که اگر تله کابین وجود داشت، اسکی بازان و علاقمندان کوهنوردی به راحتی می توانستند برای استفاده از پیست اسکی خوشاکو از تله کابین استفاده کنند.

 ولی متاسفانه چندین سال است که تله کابین ارومیه به حالت نیمه تمام رها شده و حتی منظره کوه تفریحی سیر را مخدوش کرده است.

مردم ارومیه سالیان سال است که به دنبال افتتاح حداقل یک فاز آن هستند اما هیچ خبری از آن نشده است.

بعد از گذشت 21 سال مسئولان کشوری و استانی بایستی  بر روی سرمایه‌گذاری در این استان و این شهر اهتمام جدی داشته و راه را برای سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی در ارومیه و آذربایجان‌غربی هموار کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/07/15 - 20:33

مسئولین لطف کنند وپاسخگوی وام داده شده برای احداث و تکمیلی تله کابین باشند