16:37|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مهر 1399 - 10:07
کد خبر: 15125
یادداشت:

شهر چای ارومیه در یک قدمی تبدیل شدن به جنگل!

با نزدیک شدن به فصل بارش‌ها، اهمیت لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد و یکی از این مکان‌ها شهر چای ارومیه است.
شهر چای ارومیه در یک قدمی تبدیل شدن به جنگل!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز ، لایروبی رودخانه‌ها یکی از مجموعه اقدامات مورد نیاز برای حفاظت، ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل سیلاب است که صرفاً برای رفع انسدادهای ایجاد شده در مسیر تخلیه رودخانه‌ها به پایانه خود که می‌تواند دریا یا تالاب باشد کاربرد دارد.

شهرچایی ارومیه رودخانه زیبای این شهر است که از وسط آن عبور می‌کند و جلوه خاصی به ارومیه بخشیده است ولی لایروبی نکردن آن سبب رویش گیاهان هرز شده و این رودخانه همواره به یک عامل وقوع اتفاقات تبدیل‌شده است.  

ارومیه بدلیل  آب و هوای کوهستانی و بارش های فصلی بیشتر فصول سال بارانی است لذا انتظار می‌رود با لایروبی شهر چایی جلوی حوادث ناگوار ناشی از بارش های شدید همچون  سیل گرفته شود.

ارومیه با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد بیشترین درآمد مردم خود را از طریق کشاورزی تامین می‌کند وقوع سیل مخصوصا در زمان باردهی محصولات خسارت های جبران ناپذیری را می‌توانید بر مردم ارومیه تحمیل کند.
 
اکنون در فصل بارش هستیم و با توجه به بارش هایی که ارومیه در فصل پاییز شاهد آن است احتمال وقوع سیل را چند برابر میکند ولی متاسفانه مسئولین مسئله ضروری لایروبی شهرچایی را بدست فراموشی سپرده اند.
 
 طبق مشاهدات شهر چایی ارومیه نیز از وضعیت نامناسبی برخوردار است و نیاز به لایروبی دارد که این اقدامات نیز بایستی در دستور کار معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه قرار گیرد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید