17:46|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مهر 1399 - 11:29
کد خبر: 15121
با تشدید کرونا؛

وضع محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز

ستاد ملی مقابله با کرونا، قرار است برای تخلفات در سه سطح ادارات، اصناف و بخش خصوصی و فضا‌های عمومی، جریمه تعیین کند.
وضع محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رئیس جمهور، دو روز پیش در نشست روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دستورالعمل جرائم متخلفان و دستگاه‌های ناظر را برای تصویب در نشست امروز ستاد ملی کرونا خواستار شد.
 
روحانی پنجشنبه ۱۰ مهر، در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بر اساس انتظار و مطالبه جامعه و نیز دستگاه‌های نظارتی و مسئول برای وضع ضمانت اجرایی در قبال رعایت دستورالعمل‌ها و جریمه کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، نظیر آنچه در کشور‌های دیگر نیز اجرا شده است، جرائمی متناسب با تخلفات در سه سطح ادارات، اصناف وکسب و کار‌های خصوصی و فضا‌های عمومی و همچنین دستگاه‌های ناظر و جریمه کننده، مشخص شده است.

کرونا، در شبانه‌ روز گذشته متاسفانه جان ۱۸۷ هموطن دیگر را گرفت.
 
با شناسایی سه هزار و ۵۵۲ بیمار جدید، مجموع جان باختگان کرونا به ۲۶ هزار و ۵۶۷ تن رسید.

۲۶ استان کشور، از جمله تهران، در وضع قرمز کرونایی قرار دارند و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار به سر می‌برند.

استاد اپیدمیولوژی انستیتو پاستور ایران گفت: تا زمانی که درمان و واکسن مؤثری برای بیماری کرونا پیدا نشود، باید مانند روز اول، شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود.
 
دکتر مصطفوی با اشاره به افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونا در روز‌های اخیر گفت: افزایش سفرها، تجمعات و عادی‌انگاری کرونا، علت افزایش مبتلایان و فوتی‌هاست.
 
دکتر مصطفوی افزود: استفاده از ماسک در شرایط کنونی، به کاهش موارد ابتلا و کاهش مراجعات بیمارستانی کمک می‌کند

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید