00:21|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مهر 1399 - 09:59
کد خبر: 15117
یادداشت

زباله گردی پدیده‌ای جهت رفع گرسنگی/ زباله گردی ننگی بر پیشانی ارومیه

این روزها زباله گردی منبع درآمد بسیاری از خانواده های فقیر و تهیدست جامعه شده است؛ مقابله با این فعالیت ها که باعث انتقال انواع بیماری خصوصا کرونا در این ایام میشود تقریبا غیرممکن و نیازمند توجه متولیان امر برای کم خطر کردن این شغل کاذب در جامعه است.
زباله گردی پدیده‌ای جهت رفع گرسنگی/ زباله گردی ننگی بر پیشانی ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز: بیکاری و تامین مخارج زندگی باعث شده برخی خانواده ها برای اتامین معاش خانواده خود به زباله گردی روی بیاورند و در محیط های غیر بهداشتی به خرید و فروش ضایعات اقدام کنند که عدم توجه جدی به این ممعضل  در آینده نزدیک مشکلات اجتماعی و بهداشتی زیادی را به دنبا خواهد داشت.
متاسفانه زباله گردی پدیده ای است که در تمام نقاط کشور به چشم می خورد و در این میان شهر ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و در تمام سطح شهر چه مناطق خوش نشین و چه فقیرنشین شاهد چنین پدیده ای هستیم.
این شغل جنسیت و سن و قد و قواره نمی شناسد و همه ما در گذر از خیابان ها حتما زباله گردی را دیده ایم که تا کمر در سطل زباله خم شده و به دنبال مواد بازیافتی مانند قوطی ، بطری و نظیر آن است.
زباله گردی نتیجه ضعف مدیریت و برنامه ریزی برای پسماند شهری است؛ اگر شهرداری برنامه جامعی برای بازیافت زباله ها داشته باشد و فرهنگی عمومی برای تفکیک زباله از مبدا نهادینه شود، کمتر شاهد این معضل در جامعه خواهیم بود.
علاوه بر این راه مقابله با این معضل، فرهنگ سازی در بین شهروندان برای تفکیک زباله، سازمان دهی  و حمایت از افرادی که به این کار روی آورده ان.
و در پایان بهتر است با ساماندهی  و قرار دادن این افراد در مسیر درست از خطراتی که برای مردم، خود و خانواده شان دارند کم کرده و از احتمال انتقال انواع بیماری خصوصا کرونا در این ایام و اثرات منفی آن بر جامعه کم کنیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید