05:58|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مهر 1399 - 12:57
کد خبر: 15102
یادداشت

بیکاری جوانان در آذریایجان غربی به فراموشی سپرده شده است

کارشناسان اقتصادی افزایش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی را زنگ خطری می‌دانند که زمینه های بروز بحران بیکاری را با ورود قشر جدیدی از جمعیت تحصیلکرده فراهم میسازد.
بیکاری جوانان در آذریایجان غربی به فراموشی سپرده شده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیکاری یکی از بزرگترین معضلات جامعه است که پیامدهایی همچون فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی، بروز اختلافات خانوادگی، بزهکاری و عدم توجه به بنیان خانواده را برای فرد و خانواده به بار می آورد.

متاسفانه آذربایجان‌غربی یکی از استانهای کشور به شمار می‌رود که با بحران عظیم بیکاری بخصوص در میان جوانان تحصیلکرده مواجه است.حل نشدن مشکل اشتغال جوانان در سال‌های اخیر موجب شده سن ازدواج نیز در جامعه رود افزایشی داشته بشد که این امر نیز آسیب‌های متعدد اجتماعی دیگری به خانواده ها تحمیل می‌کند؛ آسیب‌هایی که گاه هزینه‌های جبران ناپذیری در پی دارد.

نکته قابل تامل این است که بیکاری در حالی به بحران عظیمی در آذربایجان غربی تبدیل شده است که این استان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی دارد که متاسفانه هیچ بهره مناسبی از انها نمی‌شود.

وقتی پای درددل جوانان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی می نشینیم هیچ رغبتی برای پاسخ به این سوال ندارندو یاس و ناامیدی از چهره آنان مشهود است؛ آنها اظهار دارند که کسی به به درد دل و مشکلات جوانان استان توجهی ندارند، از مسئولان گلایه زیادی دارند و می گویند متاسفانه در کشور و استان ما برنامه مشخصی برای جوانان و آینده آنها وجود ندارد و جوانان همچنان سردرگم پیدا کردن شغل و... هستند.

امروز جوان انگیزه خود را برای ادامه مناسب زندگی از دست داده و روزبه روز آمار آسیبهای اجتماعی بخصوص اعتیاد در حال افزایش است. متاسفانه سالهاست که مسئله جوانان بخصوص اشتغال آنها مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است و تنا مسئولین هستند که به این نیاز و دغدغه قشر جوان می توانند پاسخ درخوری بدهند. 



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید