13:33|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مهر 1399 - 10:51
کد خبر: 15097
یادداشت:

وضعیت انفجاری کرونا در آذربایجان‌غربی

متاسفانه در چند روز اخیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور و آذربایجان‌غربی با شدت بیشتری رو به افزایش است و نیاز است تا محدودیت و پروتکل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری اعمال شود.
وضعیت انفجاری کرونا در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و ورود آن به کشور تقریبا سفرهای داخلی و خارجی مردم لغو شد و شاهد حداقل ترددها در روزهای پایانی سال گذشته و تعطیلات نوروزی امسال بودیم.

همین مساله سبب شد تا شیوع این ویروس بر اساس آمارهای منتشر شده کنترل شده و به تدریج به حداقل برسد اما از همان نیمه فروردین ماه امسال مردم سفرهای خود را به تدریج از سر گرفتند و رفته رفته بر تعداد مسافران بین استانی افزوده شد و در تابستان هم این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه در شهریور ماه رکوردشکنی جدیدی به ثبت رسید، البته رکوردی تلخ؛ چرا که بر اساس آمارهای مقایسه‌ای منتشر شده بیشترین تردد بین استانی و سفرهای مردم در نیمه امسال در همین ماه به ثبت رسید.

دقیقا آمارهای شیوع ویروس کرونا در هفته پایانی شهریور ماه روند صعودی خود را آغاز کرد و در روزهای پایانی شهریور ماه و روزهای ابتدایی مهر ماه تعداد مبتلایان به این ویروس در یک روز از مرز ۳۰۰۰ نفر در روز گذشت.

 وضعیت شیوع ویروس کرونا در اواخر شهریور ماه کار را به جایی رساند که ایرج حریرچی  معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان اینکه دیگر رنگ‌بندی کرونایی معنایی ندارد، گفت: نارنجی و زرد نداریم، کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد و در صورت ادامه این روند آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید و انفجار کرونایی در برخی شهرها اتفاق افتاده است.

اکنون سرعت انتقال ویروس کرونا، ۹ برابر افزایش یافته و به شدت می‌تازد و هر چه به فصل سرما نزدیک‌تر می‌شویم جهش‌های این ویروس با علایم متفاوت تغییر می‌کند.

معضل کرونا آنقدر جدی و مهم است که همه آحاد مردم باید به توصیه های بهداشتی و ممانعت از سفر و پرهیز از برخی عادت های گذشته مانند گردش و تفریح، خرید و تجمعات و غیره توجه اساسی کنند، کادر درمانی بسیار زحمت کش و پر تلاش هستند و عدم توجه مردم به این مسایل زحمت زیادی را متحمل آنها می‌کند.

در این شرایط همه با هم باید با اتحاد و یکپارچگی و رعایت همه موارد بهداشتی و توجه ویژه به صحبت ها و توصیه های مسوولان بهداشتی بتوانیم کرونا را از پای در آوریم، اکنون وضعیت کشور از لحاظ همه گیری این بیماری مطلوب نیست و لازم است همه افراد آن را جدی بگیرند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/07/09 - 13:00

باسلام پس نتیجه میگیریم که عزاداریهای محرم . اجتماعات مردم در تعویض پلاک . جلوی پست بانکها . پارکها و امثالهم نقشی در افزایش کرونا نداشتند