10:55|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مهر 1399 - 10:12
کد خبر: 15096
یادداشت:

افزایش سرسام آور اجاره بها تا خانه به دوشی مردم

در این روزها علاوه بر گرانی مسکن در آذربایجان‌غربی، مهم‌ترین دغدغه مستاجران نبود خانه خالی و افزایش سرسام آور اجاره‌ها می‌باشد که به کابوسی برای مستاجران تبدیل شده است.
افزایش سرسام آور اجاره بها تا خانه به دوشی مردم

سرویس اقتصادی باریش نیوز، قصه اجاره مسکن در استان بخصوص شهر ارومیه بعنوان مرکز استان به معضلی بزرگ و دردناک برای مستاجران تبدیل شده است، قصه ای که نتیجه آن چیزی جز افزایش حاشیه نشینی و خانه به دوشی بسیاری از مردم نبوده است.

با روند رو به رشد قیمت مسکن اجاره بها نیز روبه افزایش است و همچنین این امر باعث شده تا نگرانی مستاجران در مقایسه با سال‌های گذشته بطور چشمگیری افزایش یابد؛ همچنین با کاهش نرخ سود بانکی، صاحبخانه هایی که قصد داشتند پول پیش را در بانک سپرده گذاری و سود آن را دریافت کنند قطعا با کاهش سود بانکی، تمایل کمتری برای دریافت پول پیش خواهند داشت و بیشتر سعی خواهند کرد اجاره دریافت کنند و خود این موضوع باعث افزایش اجاره بها خواهد شد.

در یک سال اخیر دولت یا مجلس تصمیماتی برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن یا حداقل کاهش روند این افزایش گرفته اند، که در حال حاضر این طرح‌ها به سرانجام خاصی نرسیده و یا به فراموشی سپرده شده است.

در هر صورت آنچه مشخص است این است که هیچکدام از طرح‌های دولت تاکنون به سرانجام مشخصی نرسیده اند و همچنان قیمت‌ها در بازار خرید و اجاره مسکن رو به افزایش است. 

دولت و مسئولین باید به داد مستاجران بخصوص در فصل نقل و انتقال برسند؛ یا حداقل هر چه سریعتر به شناسایی خانه های خالی بپردازند و این خانه ها را به چرخه بازار بازگردانند، تا با افزایش عرضه خانه ها در بازار اجاره، جلوی افزایش اجاره بها تا حدودی گرفته شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید