08:51|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مهر 1399 - 09:34
کد خبر: 15084
یادداشت:

شبکه شاد و دردسرهای تمام نشدنی آن

نبود زیرساخت‌های لازم و ضعف اینترنت، دانش آموزان را در موضوع آموزش مجازی از طریق شبکه شاد با مشکل مواجه کرده است و اولیای دانش آموزان نیز نگرن آینده تحصیلی فرزندانشان می‌باشند.
شبکه شاد و دردسرهای تمام نشدنی آن

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه بحران کرونا تمامی برنامه‌های آموزشی را با مشکل رو به رو کرده و هنوز مشخص نیست آسیب این بحران به یادگیری دانش آموزان و وزارت آموزش و پرورش چقدر است.

سامانه شاد ( شبکه اجتماعی دانش آموزان ) جهت برگزاری کلاس‌های مجازی دانش آموزان ایجاد شده است راه اندازی این سامانه یکی از مهمترین راهکارهایی بود که وزارت آموزش و پرورش با شیوع کرونا برای حرکت سریعتر به سمت توسعه آموزش مجازی در پیش گرفت.

از ویژگی‌های پیام رسان شبکه شاد، ذخیره برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که بر این اساس اگر دانش آموزی به موقع در کلاس حضور پیدا نکرد می‌تواند محتوای کلاس و همچنین تکالیف را مشاهده کند و سوالات خود را با معلم مطرح و پاسخ خود را دریافت کند.

اما نبود زیرساخت‌های لازم، ضعف اینترنت، دانش آموزان را به دردسر انداخته؛ به نحوی که مشکل در اینترنت، یادگیری با سامانه شاد را مختل کرده است.

همچنین نداشتن گوشی هوشمند از دیگر مشکلات دانش آموزان است؛ چه بسا بسیاری از دانش آموزان قادر به خرید گوشی هوشمند نباشند. تعدادی از دانش آموزان شهری و روستایی بدلیل مشکلات مالی خانواده‌ها، نبود زیرساخت‌های دیتا و عدم توانایی در تهیه ابزارهای دیجیتال هوشمند نمی‌توانند در این سامانه عضو شوند که باید برای حل این مشکل راهکاری مناسب ارائه شود.

عده‌ای از دانش آموزان نیز در روستاها و مکان‌هایی که پوشش اینترنت وجود ندارد با مشکل روبرو هستند.همچنین بسیاری از اولیای دانش آموزان به پایین بودن سرعت اینترنت اعتراض دارند.

در خاتمه جدا از همه مشکلات و دغدغه‌های شبکه شاد، جا ماندن جمعی از دانش آموزان کشور از حضور در این فضا می‌باشد؛ به ویژه قشری که به لحاظ اقتصادی آسیب پذیرتر است و اگر چاره‌ای برای آن از سوی متولیان این امر اندیشیده نشود، اهداف شبکه شاد را تحت الشعاع قرار خواهد داد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید