13:48|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1399 - 09:57
کد خبر: 15080
یادداشت:

بازار گرمی دلالان در روزهای کرونایی

عده‌ای افراد منفعت طلب به دنبال بهانه‌ای برای سودجویی و کلاهبرداری هستند و اینبار نوبت به انتشار برخی آگهی‌ها در فضای مجازی با موضوع پیش فروش واکسن کرونا رسیده است.
بازار گرمی دلالان در روزهای کرونایی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، قریب هشت ماه است که ویروس کرونا وارد ایران شده و شمار کثیری از مردم را به خود مبتلا کرده است.

در حال حاضر نیز این بیماری در اغلب شهرهای کشور اوج گرفته و با قدرت بیشتری به میدان آمده و متاسفانه آمار مبتلایان به این بیماری روز به روز در حال افزایش است.

با توجه به اینکه در حال حاضر واکسنی برای جلوگیری و کنترل بیماری کرونا ساخته و در بازار توزیع نشده است عده‌ای از افراد سودجو در این شرایط سخت، اقدام به فروش اقلام غیرمجاز بهداشتی و ارائه تبلیغات برای فروش واکسن می‌کنند که این امر تخلف محسوب می‌شود.

بر اساس آخرین یافته‌های علمی و نظر سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان‌های معتبر بین‌المللی از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا، تا این لحظه هیچ دارویی برای پیشگیری یا درمان covid-19 کشف نشده است. 

مصرف داروهایی که اثر آنها ثابت نشده است، می‌تواند در مورد بیمارانی که حال عمومی آنها خوب است، عوارض ناخواسته ایجاد کند و مصرف خودسرانه داروها می‌تواند عوارض شدید کبدی و کلیوی به همراه داشته باشد و بیمار را به شرایط وخیم‌تر از بیماری کرونا هدایت کند.

همان‌طور که گفته شد در حال حاضر واکسنی برای مهار بیماری کرونا وجود ندارد و به مردم توصیه می‌شود به تبلیغات غیرمجاز افراد سودجو توجه نکنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید