02:29|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مهر 1399 - 10:53
کد خبر: 15077
یادداشت:

مشکلات وام ازدواج تمامی ندارد

دریافت وام ازدواج برای خانواده های که فرزند دم بخت دارند سخت شده و آنها را با مشکل مواجه کرده است.
مشکلات وام ازدواج تمامی ندارد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، برای آغاز یک زندگی مشترک باید حداقل هایی فراهم شود، اما همه ما میدانیم با توجه به وضعیت اقتصادی این حداقل ها هرسال رنگ تغیر می دهند و در حال حاضر و در شرایط کنونی به دست آوردن این حداقل ها دردسر زیادی دارد.

این روزها مشکلاتی از قبیل بیکاری، افزایش روز افزون قیمت مسکن و اجاره خانه ، خرج زندگی و تهیه جهیزیه  هر جوان ایرانی را  که می خواد تشکیل  زندگی بدهد را به فکر فرو می برد.

از طرف دیگر دریافت وام ازدواج که این روزها گرفتنش از بانک بسیار سخت و دشوار شده زوج های جوان را با مشکل دیگر روبرو کرده است.

بسیاری از جوانان که تازه می خواهند شروع زندگی کنند از دشواری های وام ازدواج بدشدت ناراضی هستند و دیگر اشتیاقی به گرفتن وام ندارند و انصراف می دهند.

یکی از دلایل به تعویق انداخته شدن ازدواج جوانان مسائل و مشکلات مالی بوده و هست و از این رو دولت ها برای حل مسائل و مشکلات مالی جوانان با افزایش وام ازدواج سعی داشتند مسیر این امر را هموار و راحت تر کنند.

از این رو میزان وام ازدواج  از 3 میلیون در سال 95  به 30 میلیون  در سال 98 و سپس به 50 میلیون در تومان در سال 99 افزایش یافت ، ولی در شرایط کنکونی و امروزی جوانان باید ره های ناهمواری را برای رسیدن به وام ازدواج طی کنند.

یکی از این دشواری های وام ازدواج سنگ اندازی برخی از بانک های عامل می باشد که برخی ها دو ضامن می خواهند و برخی ها بعد ضامن سند ملکی را پیشنهاد می دهند که باعث ایجاد مشکلات برای جوانان می شوند.

در این میان کدام نهاد نظارتی باید به سنگ اندازی برخی از بانک ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج جوان رسیدگی کند تا خانواده ها و جوانان کمتر شاهد شرایط سختیگرانه بانک ها شوند آیا بانک ها واقعا برای پرداخت وام های چند میلیاردی هم اینقدر سختیگرانه عمل می کنند؟

با این همه دشواری و سختگیری های بانک های عامل برخی از جوانان اقدام به فروش وام ازدواج خود می کنند که این خود یک فاجعه بشمار می آید.

براساس آخرین سرشماری آذربایجان غربی در حال حاضر بیش از 3 میلیون جمعیت دارد که بخش مهمی از این جمعیت را جوانان تشکلیل داده اند و اگر شرایط تهسیلات وام ازدواج برای شروع یک زندگی متوسط هروز سخت تر شود دیگر جوانی رغبت به ازدواج نخواهد کرد از این رو نسل ها از بین می رود و بدون شک ثمره ای جز حسرت و خسران برای سالهای آینده نخواهد داشت.

انتظار می رود مسئولین و متولیان امر دریافت تسهیلات ازدواج را برای جوانان هموار و راحت کنند تا جوانان اول زندگانی خود را با کام شیرین شروع کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید