23:45|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مهر 1399 - 09:46
کد خبر: 15075
یادداشت:

تکدی‌گری معظلی سخت اما حل‌شدنی

ساماندهی متکدیان چند سالی است که از سوی مسئولان مطرح می‌شود که امیدواریم با همتی همگانی این امر به زودی محقق شود.
تکدی‌گری معظلی سخت اما حل‌شدنی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، متکدی به افرادی گفته می‌شود که در گوشه و کنار شهر و در چهار راه‌ها دیده می‌شوند و از دیگران تقاضای مساعدت می‌کنند.

متاسفانه در شهر ارومیه نیز تعداد متکدیان کم نیست و اگر چرخی در مناطق مختلف شهر بزنید می‌توانید با این افراد رو به رو شوید.

به این نکته مهم باید توجه کرد که تکدی‌گری برای کودکان و نوجوان زمینه را برای گرایش به سمت آسیب‌های اجتماعی مهیا می‌سازد و زندگی کنونی و آینده این قشر از جامعه را دچار مشکل می‌کند. 

اغلب افراد از سر ناچاری به تکدی‌گری روی می‌روند و در برخی از موارد نیز این معظل برای برخی دیگر از افراد به یک عادت تبدیل شده است که در این صورت انتظار می‌رود مسئولان امر وارد عمل شده و نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی گفت: برای زدودن چهره ناخوشایند شهر و جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی باید تمام دستگاه‌های متولی همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

براساس آمار ارائه شده در این جلسه، در حال حاضر ۱۵ تا ۲۰ متکدی در سطح شهر ارومیه وجود دارد و با تعمیم به کل استان این آمار در حدود ۶۰ نفر می‌شود که با هماهنگی و همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های متولی می‌توان در این خصوص به نتیجه مطلوب رسید و با جمع آوری و ساماندهی این افراد چهره شهر از وجود متکدیان را تغییر داد.

امید است که مسئولین با برنامه ریزی های دقیق و هدفمند افراد متکدی در سطح شهر ارومیه و سایر شهرهای استان را ساماندهی کنند و از بروز این معظل اجتماعی جلوگیری نمایند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید