04:36|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1399 - 10:17
کد خبر: 15072
یادداشت:

بی مهری به مساکن مهر ارومیه

با گذشت چند سال از آغاز ساخت و ساز طرح مسکن مهر در ارومیه بی مهری به ساکنان این مساکن همچنان ادامه دارد.
بی مهری به مساکن مهر ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مسکن‌های مهر ارومیه پس از گذشت چند سال از آغاز ساخت‌وساز هنوز از ابتدایی ترین امکانات و زیرساخت های شهری و رفاهی محروم است.

با اجرای طرح مسکن های مهر در ارومیه نور امید به خانه دار شدن در دل هزاران نفر از مردم ارومیه نقش بست ولی بعد از چند سال انتظار و ساکن شدن در این واحد ها،تازه متوجه کمبودها و نواقص آنها در ساخت، محوطه سازی و کمبود امکانات رفاهی شدند.

کمبود واحد نانوایی، کم بودن اتوبوسهای خط واحد، نبود بازارچه تره بار، درمانگاه، مسجد و مدرسه همه از مشکلاتی هستند، که اهالی مسکن مهر با آن مواجه بوده و تا امروز نیز برخی از این مشکلات به قوت خود باقی است.

بارزترین حق شهروندی بهره‌گیری از حقوق مساوی در استفاده از امکانات و خدمات شهری است که ساکنان واحدهای مسکن مهر نیز باید از آن بهره ببرند.

نبود آسفالت و زیرساخت های مناسب در برخی از واحد های مسکن مهر ارومیه کام شیرین خانه دار شدن را برای صاحبخانه تلخ کرده است.

یکی دیگر از مشکلات  مسکن های مهر ارومیه مهندسی نبودن طراحی بلوارها و عدم توجه به مبلمان شهری می باشد که موجب شده با ورود به مسکن مهر با بیابانی مواجه شوی که با آپارتمانهای بدون امکانات آراسته شده است.

با شروع سالتحصیلی جدید ساکنان مسکن های مهر ارومیه با مشکل کمبود فضای آموزشی برای فرزندان خود مواجه می شوند و برخی از ساکنان بدلیل کمبود فضای آموزشی با کمترین قیمت بخاطر آینده فرزندشان خانه خود را فروخته و مستاجر می شوند تا فرزندشان در یک فضای آموزشی مناسب رشد و توسعه یابد.

در این میان مدیران زیربط باید برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در مسکن های مهر اهتمام ویژه ای انجام دهند تا فزرندان ساکنان این واحد ها با مشکل مواجه نشوند.

یکی دیگر از مشکلات مسکن های مهر ارومیه کمبود فضای سبز در محدوده این مساکن می باشد و مدیران شهری باید برخورداری از امکانات رفاهی و خدماتی که حق هر شهروندی است را در مساکن مهر اجرایی کنند.

همه این مشکلات ناشی از بی توجهی برخی مسئولان امر هست که آشنا به اصول ساخت و ساز شهری نیستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید