15:12|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1399 - 09:18
کد خبر: 15050
مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی در گفت و گو با باریش:

طرح«آجر به آجر» گامی مهم در راستای محرومیت زدایی

اجرای طرح «آجر به آجر» می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در رفع مشکلات فضاهای آموزش آذربایجان‌غربی داشته باشد که نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی و خیرین است.
طرح«آجر به آجر» گامی مهم در راستای محرومیت زدایی

طیب قاسمی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان درگفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: امروزه در داخل مرزهای ایران و جای جای میهن اسلامی مدرسه به عنوان شناسنامه و هویت کشورمان اعلام حضور می نماید. بدین معنی که در دور ترین نقاط کشور پرچم مقدس جمهوری اسلامی در مدارس به اهتزاز درآمده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان درادامه گزارش داد: کارهای بزرگی در اداره کل نوسازی مدارس استان صورت می پذیرد ،از جمله فعال بودن ۴۲۷پروژه با ۲۴۲۴ کلاس درس با زیر بنای ۳۳۵ هزار متر مربع در سطح استان که تا پایان امسال ۶۰۰کلاس درس اتمام و به بهره برداری خواهد رسید.

 وی افزود: استاندارد سازی سیستم های گرمایشی  ۱۰۴۴ کلاس درس در قالب ۳۱۹ مدرسه درسال گذشته که با استاندارد سازی ۱۲۵۹کلاس درس درقالب ۸۰۳ مدرسه دیگر تا پایان سال جاری جشن برچیده شدن بخاری های نفتی را برگزار خواهیم کرد.

 قاسمی با اشاره به ساماندهی مدارس خشتی در استان تاکید کرد: با اتمام ۵مدرسه جایگزین تا مهرامسال هیچ مدرسه خشتی گلی در سطح استان نخواهیم داشت.

طیب قاسمی تکمیل کرد: همه این کارها حاصل همت و مجاهدت های پرسنل اداره کل نوسازی مدارس استان است که در برابر گسترگی کار بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

وی خاطر نشان کرد اداره کل نوسازی مدارس نه تنها یک دستگاه عمرانی که بلکه به عنوان یک دستگاه فرهنگ ساز  با جذب و هدایت خیرین نیک اندیش در سال گذشته ۸۷۰میلیارد ریال توسط خیرین مدرسه ساز تعهد شده و ماحصل آن هم اینک فعال بودن تعداد ۹۰۵ کلاس در قالب ۲۴۵ مدرسه به صورت مشارکتی خیری در سطح استان می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه خاطرنشان کرد: طرح آجر به آجر ‏اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس است که می‌توان از آن به عنوان بسته تحولی نوآورانه در توسعه ‏فضا‌های آموزشی می‌توان نام برد که از شروع فعالیت این طرح بالغ بر ۵ هزار نفر در آن مشارکت داشته اند ، پیش بینی شده تا روز اربعین هزینه بازسازی مدرسه یک کلاسه مرانه سردشت  در سامانه مهرمدرسه برای کمک های مردمی با اعتبار ۱۸۸میلیون تومان ثبت شده است جمع آوری گردد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید