05:05|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1399 - 10:54
کد خبر: 15047
یادداشت:

گرفتاری دانش آموزان به کرونا نتیجه سوء مدیریت آموزش و پرورش

روز گذشته بر اساس اعلام رییس اداره آموزش و پرورش اشنویه یکی از مدارس بر اثر ابتلا یک دانش آموز به کرونا تعطیل شد.
گرفتاری دانش آموزان به کرونا نتیجه سوء مدیریت آموزش و پرورش

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، فاجعه مدیریتی بی تردید عواقب زیان باری را در پی خواهد داشت که بارها پیام‌های والدین در خصوص نگرانی از حضور دانش آموزان در مدارس به گوش مسئولین رسانده شد اما دریغ از مدیریت دقیق و درست در روزهای کرونایی که در نهایت دانش آموز اشنویه‌ای را به دام کرونا انداخت و متاسفانه مشخص نیست چه تعداد از دانش‌آموزان این مدرسه گرفتار ویروس شده اند.

پیش از این بارها به بازگشایی مدارس در سراسر کشور و به تبع آن در آذربایجان‌غربی انتقاداتی وارد بود که در کمال ناباوری بی‌توجهی مسئولین به این موضوع موجب گرفتاری دانش آموزان شد ، اکنون باید گفت این شما هستید که در برابر جان دانش آموزان مسئولید و استراتژی هرکس در برابر جان خودش مسئول است پاسخگوی چنین فاجعه ای نخواهد بود.

نبود زیر ساخت‌های کافی یکی از علل مهم شیوع این بیماری در مدارس مختلف الخصوص مناطق محروم به شمار می‌ود که طی چند روز گذشته در تصاویر مختلف به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعداد بالایی از مدارس در فضای مجازی اشاره شده است.

حال باید مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در برابر این تصمیم پاسخگو باشد که در برابر ابتلای دانش آموزان به کرونا چه کسی در برابر این اتفاق دردناک مسئول خواهد بود؟ آیا صرفا بازگشایی مدارس بدون اینکه عواقب آن در نظر گرفته شود کافی بود؟ چطور ممکن است  ستاد مقابله با کرونا در ایام عزاداری تجمع در محیط بسته را ممنوع اعلام می‌کند اما همان ستاد حضور دانش آموزان را که سرمایه‌های مملکت هستند در کلاس‌های درسی بلامانع می‌داند؟ این چه تدبیری است که دانش‌آموزان را گرفتار می‌کند؟

بهتر است تا دیر نشده ضعف مدیریتی را اصلاح کرده و از وقوع فاجعه دردناک ابتلای دانش آموزان بیشتر به کرونا در استان جلوگیری نمایید و اگر آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی توان تصمیم گیری در این خصوص را ندارد بهتر است به صراحت شفاف سازی کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید