11:09|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1399 - 10:09
کد خبر: 15040
یادداشت:

بی‌تدبیری مسئولان گریبان‌ سیب آذربایجان‌غربی را گرفت

بی‌تدبیری مسئولان بار دیگر سبب شد تا امسال نیز شاهد سرنوشت تلخ سیب درختی در کنار جاده‌ها باشیم.
بی‌تدبیری مسئولان گریبان‌ سیب آذربایجان‌غربی را گرفت

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، باغات سیب آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول در سطح کشور است و به گفته مسئولان امر در سال جاری تولید بیش از یک میلیون تن سیب درختی در سطح استان پیش‌بینی شده است.

چند سالی است که وضعیت خرید سیب درختی از باغداران آذربایجان‌غربی حال خوشی ندارد و اغلب کشاورزان را با ضرر و زیان رو به رو می‌کند و از سوی دیگر گویا تلنبار شدن سیب درختی در کنار جاده‌ها به یک معضل همیشگی تبدیل شده و قرار است هر سال تکرار شود!

با توجه به نامناسب بودن بازار سیب درختی در استان، نشست‌های پی در پی با حضور مسئولان امر در سال جاری برگزار شد و مقرر شد که وضعیت بازار سیب در سطح استان ساماندهی شود و تلنبار شدن سیب در کنار جاده‌ها تکرار نشود.

اما متاسفانه در حال حاضر که فصل برداشت سیب درختی در استان آغاز شده است باز هم شاهد سرنوشت تلخ سیب درختی در کنار جاده‌ها هستیم.

دست رنج باغداران آذربایجان‌غربی و تلاش در راستای تولید محصولی با کیفیت و مرغوب سبب شده تا کیفیت محصول سیب در این استان زبان زد خاص و عام است اما عدم مدیریت مسئولان و متولیان بازار فروش سیب را به کما برده است.

امسال نیز باغداران آذربایجان‌غربی در سایه بی‌تدبیری مسئولان نتوانستند حاصل تلاش و دست رنج خود از تولید محصول با کیفیت سیب را برداشت کنند. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید