10:36|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1399 - 12:24
کد خبر: 15036
یادداشت:

ظرفیت شیرین و بی‌بدیل عسل در آذربایجان‌غربی

پرورش زنبور عسل یکی از صنعت‌های مهم در آذربایجان‌غربی است که این محصول امسال نیز برای چندمین سال متوالی مقام اول کشوری را کسب کرد.
ظرفیت شیرین و بی‌بدیل عسل در آذربایجان‌غربی


سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، آذربایجان‌‌غربی با تولید 21 هزار و 500 تن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و 350 هزار کندوی مدرن و بومی، در سال جاری مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به کسب کرد.

طبق آخرین آمارهای موجود این استان با تولید 27 درصد عسل کل کشور، چندین سال متوالی است که مقام نخست کشوری را به خود اختصاص می‌دهد.

با توجه به این که آذربایجان‌غربی از قطب‌های مهم تولید عسل محسوب می‌شود اما در برخی از مواقع زنبورداران این استان در مواقعی با مشکلات فروش عسل مواجه می‌شوند از این رو با توجه به مرغوبیت محصول عسل در استان، برندسازی این محصول می‌تواند نقش بسیار مهمی در فروش این محصول داشته باشد.

پرورش زنبور عسل یکی از صنعت‌های پردرآمد در استان به شمار می‌رود و در صورت حمایت و اشتغال زایی در این صنعت می‌توان تا حد زیادی به توسعه اقتصادی در استان کمک کرد.

ایجاد انگیزه و رفع مشکلات تولید کنندگان عسل برای افزایش تولید و اشتغال در سطح استان نیز از جمله مواردی است که انتظار می‌رود مورد حمایت متولیان امر قرار بگیرد. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید