05:38|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1399 - 10:41
کد خبر: 15028
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

یبوست در بارداری، علل و درمان آن

یکی از دلایل ایجاد یبوست در بارداری، افزایش هورمون پروژسترون است که حرکت ماهیچه‌های صاف کل بدن مثل ماهیچه‌های روده را کند می‌کند.
یبوست در بارداری، علل و درمان آن

دکتر میترا حبیب زاده؛ متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز، در مورد ایجاد یبوست در دوران بارداری اظهار کرد: یکی از دلایل ایجاد یبوست در بارداری، افزایش هورمون پروژسترون است که حرکت ماهیچه‌های صاف کل بدن مثل ماهیچه‌های روده را کند می‌کند.

وی افزود: از این رو همین اتفاق باعث می‌شود غذا از روده آرام تر عبور کند و زمانی که با بزرگ شدن رحم فشار روی روده فرد بیشتر شود مشکل یبوست نیز پیش خواهد آمد.

دکتر حبیب زاده در ادامه در مورد راهکارهایی پیشگیری از یبوست در دوران بارداری تصریح کرد: برای پیشگیری از یبوست رژیم غذایی با فیبر زیاد داشته باشید انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات، صبحانه، نان، آلو و سبوس مصرف کنید.

وی گفت: مایعات به مقدار زیاد بنوشید، به صورت منظم ورزش های سبک انجام دهید، از روغن زیتون در سالاد و غذاها استفاده کنید، از آب آلو و انجیر در غذاها استفاده کنید، آب میوه کامل و طبیعی می‌تواند به رفع یبوست کمک کند همچنین نیاز به دفع را نادیده نگیرید.

آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، نرسیده به برج آسمان، مجتمع زیتون، طبقه 2 واحد 3
شماره تماس:33431204-09153414736

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید