17:34|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1399 - 10:22
کد خبر: 15013
به گزارش باریش:

موج نارضایتی‌ مردم از عوارض نامتعارف در مسیر ارومیه به تبریز

اعمال عوارض نامتعارف در مسیر ارومیه به تبریز سبب نارضایتی مردم شده و انتظار می‌رود مسئولان امر اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.
موج نارضایتی‌ مردم از عوارض نامتعارف در مسیر ارومیه به تبریز

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، مدتی است که دریافت عوارض نامتعارف در مسیر ارومیه به تبریز سبب اعتراض رانندگان شده و با وجود نارضایتی مردم گویا متولیان این امر هنوز در خواب غفلت به سر می‌برند و هیچ عکس‌العملی برای حل این مشکل و رفع نارضایتی مردم انجام نداده‌اند.

براساس قانون ثبت شده کشوری در خصوص دریافت عوارض بزرگراها و آزادراه‌ها، عوامل مختلفی دخیل است که یکی از آنان بستگی به کیفیت خدمات ارائه شده در جاده‌ها دارد با وجود این  قانون و طبق گلایه و نارضایتی مردم مسیر ارومیه به تبریز از کیفیت خوبی برخوردار نیست  و دریافت عوارض گران با وجود نبود کیفیت جاده بسیار ناعادلانه است.

از این رو مهم‌ترین موضوع نارضایتی مردم، رقم بالای عوارض و شرایط نامساعد آسفالت مسیر است که سبب بروز مشکلات برای خودروها و ایجاد تصادفات شده است.

صادق عباس‌زاد رییس اداره هماهنگی حمل‌ونقل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی در مورد عوارض آزادراه ارومیه به تبریز گفت: این پروژه به طول ۸۹ کیلومتر منتهی به بزرگراه آذرشهر در حال احداث است که قطعات ۱ و ۲ به طول ۴۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی و قطعات ۳ و ۴ به طول ۴۹ تا ۵۰ کیلومتر در آذربایجان‌شرقی قراردارند و پل میان‌گذر که سازه خاص در سطح خاورمیانه است جدای از این پروژه قرارگرفته است.

وی افزود: در این مسیر ۲ نوع عوارض دریافت می‌شود که بخشی برای میان‌گذر و بخشی برای آزادراه و این آزادراه قراردادی احداث این آزادراه با مشارکت بخش خصوصی-عمومی و دولت در حال ساخت است که برای تسریع در بازگشت سرمایه و سود آن توسط مجری و سرمایه‌گذار و تحویل آن به دولت، عوارض آن از خودروهای عبوری دریافت می‌گردد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون، قطعات ۱ و ۲ پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و قطعه ۴ به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده ولی قطعه ۳ به دلیل وجود تونل پیشرفت اندک و حدود ۱۰ درصد دارد.

عوارض باید بعد اتمام کامل پروژه دریافت شود

وی درخصوص عوارض دریافتی اظهارکرد: باید عوارض دریافتی به مردم اطلاع‌رسانی شود که اولین عوارض برای پل میان‌گذر و عوارض بعدی در آذربایجان‌شرقی و در قطعه ۴ که مسافتی حدود ۳۱.۵ کیلومتر دارد توسط شرکت سرمایه‌گذار با هماهنگی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با رقم ۶۵۰۰ تومان دریافت می‌شود، علی‌رغم این موضوع موافق هستیم که عوارض باید بعد اتمام کامل پروژه دریافت شود.

روزانه حجم زیادی از خودروهای سواری و باری در مسیر ارومیه به تبریز و بالعکس تردد می‌کنند اما از زمانی که روند اخذ عوارض در این مکان اجرایی شده است دریافت عوارض نامتعارف، متناسب با امکانات و تردد در جاده اعمال نشده و افرادی که از این مسیر رفت و آمد دارند به شدت از این موضوع گلایه‌مند هستند از این رو انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر شرایط عوارض در این مسیر را برای مردم شفاف سازی کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مرتضی حبشی
1399/06/21 - 07:24

دوراز انصافه این مبلغ که میگیرن