12:44|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1399 - 10:41
کد خبر: 14993
یادداشت:

هشدار! شیوع ویروس بیکاری در آذربایجان غربی

پس از شیوع کرونا در استان، متاسفانه افراد زیادی بعلت بیکاری با مشکلات متعدد دست به گریبان شده اند که توجه به مشکلات آنان باید جزو اولیت مسئولین باشد.
هشدار! شیوع ویروس بیکاری در آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، برهمگان آشکار است که همواره بیکاری یکی از مشکلات اساسی جامعه به شمار می‎‌رود که گریبان گیر بسیاری از افراد شده است و حتی تعداد بالایی از جوانان تحصیلکرده نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

در آذربایجان‌غربی نیز پس از شیوع کرونا این موضوع شدت بیشتری گرفت و تعدادی زیادی از افراد کسب و کار خود را از دست دادند. اما در این بین اقدام چشم گیری از سوی مسئولین در راستای بهبود وضعیت مشهود نبود و بی شک این مسئله در نیز مشکلات بیشتر و آسیب های جدی‌تری را در پی خواهد داشت.

بیکاری می‌تواند زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی اعم از دزدی،طلاق و.. باشد که نباید نادیده گرفته شود، اوضاع نامناسب اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم در این روزهای کرونایی آسیب‌هایی را در پی دارد که بیکاری این مشکلات را دو چندان می‌کند.

مسئولین متولی در راستا باید بدور از هرگونه شعار با جدیت پای کار باشند و ضمن توجه به رفع مشکلات این حوزه تلاش مضاعفی در بهبودی وضعیت داشته باشند.

احیای واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار می‌تواند یکی از راهکارهای اساسی در کاهش بیکاری تلقی شود که متاسفانه این موضوع تا کنون علیرغم وعده‎‌های زیاد محقق نشده است ، اگرچه برخی مدام از احیای واحدهای صعنتی سخن می‌گویند اما در عمل تغییر چندان محسوسی مشاهده نمی‌شود.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید