16:09|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1399 - 09:28
کد خبر: 14990
باریش گزارش می دهد:

لزوم تقویت همکاری آذربایجان غربی با کشور‌های بین المللی

باتوجه به ظرفیت‌های مرزی آذربایجان‌غربی و همسایگی با چند کشور خارجی، آذربایجان‌غربی تنها استانی است که به عنوان دروازه ورود به اروپا مطرح بوده و بنابراین تقویت همکاری با کشورهای بین‌المللی لازم و ضروری است.
لزوم تقویت همکاری آذربایجان غربی با کشور‌های بین المللی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر  در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد گفت: ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در فناوری، تولید دانش، کسب ثروت و نیز افزایش قدرت ملی، شاخصه‌های خاص خود را داشته و رعایت آنها الزامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید فرموده‌اند

وی افزود: اگر بر اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در راستا پیگیری و نظارت بر اقتصاد دانش‌بنیان اصرار شود، تمامی مشکلات حل می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: متاسفانه تفکر ایده‌آوری، خلاقیت و نوآوری در کشور کمرنگ شده در حالی که باید این تفکر در کشور نهادینه می‌شد تا شاهد جهش تولید بودیم اما این چنین نشد و بنابراین باید در این رابطه آسیب‌شناسی صورت گیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه حمایت چندانی از مخترعان کشور صورت نمی‌گیرد بیان کرد: با توجه به اینکه قول‌هایی به مخترعان داده شده و سپس توسط مسئولان عملیاتی نمی‌شود بنابراین زحمات آنها به هدر می‌رود و از سوی دیگر در موضوع حمایت از مخترعان، باید کار براساس ظرفیت‌ها و اولویت‌ها باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه امروز مخترعان و سرمایه‌گذاران در استان‌های نزدیک مرز ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند تصریح کرد: بی‌شک باید این خلع جبران شود و در این راستا باید زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فناوری در آذربایجان‌غربی تقویت شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید