10:17|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1399 - 09:18
کد خبر: 14989
یادداشت:

آموزش و پرورش عاجز از تصمیم گیری درست!

روز گذشته مدارس آذربایجان‌غربی  بازگشایی و خیل عظیمی از دانش آموزان روانه مدارس شدند و این درحالی بود که در برخی از مدارس هیچگونه پروتکل‌های بهداشتی و قوانین برحسب اطلاعیه ‌های منتشر شده اعمال نشد.
آموزش و پرورش عاجز از تصمیم گیری درست!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز،  درحالی‌که خانواده دانش‌آموزان از اوضاع به ‌وجود آمده فعلی بشدت گلایه مند هستند و ضعف مدیریتی و نظارت بر مدارس موجب سردرگمی تعداد بالایی از خانواده‌ها شده است اما بنظرمی‌رسد مدیرکل آموزش و پرورش به این زودی‌ها تمایل به اصلاح وضعیت و نابسامانی‌های موجود را ندارد و عاجز از حل این مسائل مانده است.

از طرفی روز گذشته تماس و پیام‌های تعدادی از مخاطبان نشانگر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس مختلف بود که این موضوع موجب دل‌نگرانی  اولیا شده است اما در مقابل همه این کم‌کاری‌ها تا کنون هیچ مقام مسئولی واکنش نشان نداده است و گویا نظر به اصلاح آن ندارند.

برخی از مخاطبان مدعی هستند مدیران مدارس از آن‌ها درخواست کرده‌اند تا تعهدنامه‌ای را با عنوان اینکه رضایت دارم در این روزهای کرونایی فرزندم در مدرسه حاضر باشد و هرگونه تبعات آن برعهده خانواده است را امضا نمایند. اما این بیشتر به منزله شانه خالی کردن و سلب مسئولیت است، چطور می‌شود مدرسه را دایر کنید و اولیا تبعات آن را به دوش بکشند؟ از والدین برای گرفتاری فرزندشان رضایت‌نامه می‌گیرید؟ 

شاید بهانه بازگشایی مدارس استان را به گردن پایتخت نشینان بیاندازند و اعلام کنند این اتفاق در سراسر کشور اتفاق افتاده است، زمانی که میدانید استان آمادگی و زیرساخت‌های لازم را جهت برگزاری کلاس‌‌های حضوری ندارد و ممکن است سبب وقوع فاجعه باشد حتما باید راه هرچند نادرست را حتی به قیمت جان دانش‌آموزان ادامه  دهید؟

نکند باورتان شده است که سایر مدارس مانند مدرسه ای است که روز گذشته طی مراسمی دور هم جمع شدید و زنگ مهر را به صدا در آوردید. مسئولان یقینا می‌دانند وضعیت مدارس دیگر بسیار نامطلوب تر از آنچه است که آن‌ها تمایل دارند در چند مدرسه معدود به تصویر بکشند!





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید