23:23|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1399 - 12:12
کد خبر: 14988
یادداشت:

عدم لایروبی کانال‌ آب‌های سطحی معضل دیرینه شهر ارومیه

عدم لایروبی کاناها و انهار در برخی از مناطق شهر ارومیه به یک معضل همیشگی و دیرینه در این شهر تبدیل شده است.
عدم لایروبی کانال‌ آب‌های سطحی معضل دیرینه شهر ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، عدم لایروبی مستمر کانال ها و انهار در برخی از بخش های  سطح شهر ارومیه  باعث ایجاد آلودگی و بوی نامطبوع ناشی از انباشت زباله ها را در پی دارد که حال هر رهگذری را برهم می زند.

رها کردن زباله در کانال‌ها و جوی‌های آب توسط برخی از شهروندان و سرازیر شدن فاضلاب به جوی آب در برخی مناطق شهر باعث مسدود شدن کانال‌ها و جوی‌ها و همچنین جلوگیری از دفع آب‌های سطحی می شود که این کار خود باعث آلودگی و بوی نامطبوع  در پس کوچه های شهر را در پی دارد.

عدم لایروبی کانال ها و انهار کنار منازل مسکونی می تواند باعث ایجاد شیوع بیماری در بین ساکنان  و افزایش جانوران موذی مانند حشرات را داشته باشد.

شهرداری به عنوان اصلی ترین ارگان خدمات رسان شهری وظیفه رسیدگی به وضعیت بهداشت سطح شهر، معابر و کانال های فاضلاب شهری را برعهده دارد که انتظار می رود وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهد.

در این میان باید خدمات شهری ارومیه با توجه شیوع بیماری کووید 19  مرتب جوی های آب و انهار را لایروبی و آهک پاشی کنند اما متاسفانه در اغلب مناطق شهر این کار به صورت جدی مشاهده نمی شود و این کار می تواند باعث افزایش بیماری در بین شهروندان باشد.

با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و آغاز بارشهای پاییزی و زمستانی کانال ها  ، جوی ها و انهار سطح شهر  که اصلی‌ترین گذرگاه عبور آب در داخل شهر بشمار می آیند باید بطور مستمر لایروبی شوند تا شاهد وقایع  سیل در هنگام بارش ها  نباشیم البته این موضوعی است که فعلا متولیان امر ضرورت چندانی برای اجرای آن احساس نمی کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید