11:03|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1399 - 12:52
کد خبر: 14976
مدیرکل نهاد کتاخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با باریش:

رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در کتابخانه‌های عمومی استان

با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد استانی مبارزه با کرونا و همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، کتابخانه‌های عمومی سراسر استان آذربایجان‌غربی از پانزدهم مردادماه بازگشایی شده است
رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در کتابخانه‌های عمومی استان

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی با ستاد استانی مبارزه با کرونا، کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بازگشایی شده است و  اعضاء و مراجعان می‌توانند برای استفاده از خدمات فرهنگی به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

معصومی افزود: بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد استانی مبارزه با کرونا، بخش مخزن کتابخانه‌های عمومی به صورت بسته اداره می‌شود و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه با ظرفیت 50 درصد فعال است.

وی ادامه داد: در صورت افزایش متقاضی،  استفاده اعضا از سالن های مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی تجمع‌محور به شکل تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: برای حفظ سلامتی کودکان عزیز، حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می توانند کتاب های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز تعطیل خواهد بود.

گفتنی است پیش از این کتابخانه‌های عمومی استان در یکم تیرماه، بازگشایی شده بود که با ابلاغ ستاد استانی مبارزه با کرونا از پنجم تیرماه، فعالیت خود را بدون حضور اعضاء ادامه دادند و در مورد ادامه فعالیت در روزهای آتی نیز تابع دستورالعمل‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا خواهند بود.

در حاضر ۷۱ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۲ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و دو باب کتابخانه مستقل در استان زیر نظر اداره کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون یک میلیون و  438 هزار و 572 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید