17:01|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1399 - 11:51
کد خبر: 14971
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

ثبت نام تسهیلات کرونایی تمدید شد

براساس اعلام معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان این روند تا 15 شهریور برای افراد که دارای بیمه هستند تمدید شده و برای افراد غیر بیمه‌ای نیز تا پایان شهریور فرصت ثبت نام وجود دارد.
ثبت نام تسهیلات کرونایی تمدید شد

محمدرضا آمیان، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد تسهیلات کرونایی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن در پی تعطیلی برخی از کسب و کارها مقرر شد که برای افرادی که کسب و کارشان دچار آسیب و ضرر مالی شد تسهیلات کرونایی پرداخت شود.

وی افزود: ۱۲۰۳میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات  کرونایی در استان تخصیص یافته که براساس ۱۴رسته شغلی و بیش از ۷۲۰ شغل، افراد و بنگاههای اقتصادی شناسایی و  تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

آمیان گفت: 13 دستگاه اجرایی موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی هستند که 20 بانک  در سطح کشور و 17 بانک نیز در سطح استان مکلف به پرداخت تسهیلات بانکی شدند.

این مسئول ادامه داد: تسهیلات کرونایی با سود۱۲ درصد و باز زمانی پرداخت ۲۴ ماهه است و افراد مشمول این تسهیلات می‌توانند از ۶ تا ۱۶میلیون تومان تسهیلات کرونایی دریافت کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون در 13 دستگاه اجرایی برای تسهیلات کرونایی، 15 هزار 116 پرونده ثبت شده است. 

وی گفت: تسهیلات ارائه شده در بانک‌ها 230میلیارد تومان است که از این رقم 57 میلیارد تومان پرداخت شده است همچنین254 میلیارد تومان نیز اعتبار در دستگاه‌های اجرایی موجود است.

آمیان افزود: در صورت وارد شدن صحیح اطلاعات به سامانه ثبت نام تسهیلات کرونایی ظرف یک هفته می‌توان این تسهیلات را دریافت کرد.

وی عنوان کرد: تمامی 13 دستگاه اجرایی و تمامی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونایی مسئول هستند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها مسئول نیست و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز موظف هستند تا عملکرد مناسبی در تسریع پرداخت تسهیلات کرونایی داشته باشند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: فرصت ثبت نام برای دریافت تسهیلات کرونایی تا 25 مرداد بود که براساس اعلام معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان این روند تا 15 شهریور برای افراد که دارای بیمه هستند تمدید شده و برای افراد غیر بیمه‌ای نیز تا پایان شهریور فرصت ثبت نام وجود دارد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید