01:45|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1399 - 08:51
کد خبر: 14966
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت و گو با باریش:

افزایش دوبرابری شاغلان و ناوگان فعال در بخش حمل و نقل کالاهای استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش دوبرابری شاغلان و ناوگان فعال این بخش خبر داد.
افزایش دوبرابری شاغلان و ناوگان فعال در بخش حمل و نقل کالاهای استان

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی درگفت و گو با باریش‌نیوز، گفت : در طول سالهای ۹۲ تا ۹۸ بالغ بر ۷۵ میلیون تن انواع کالا از مبدا استان حمل شده که این مقدار تناژ حمل شده توسط ناوگان استان طی نزدیک به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار سفر طی سالهای ۹۲ تا ۹۸ از دو پایانه بار و سیمان ارومیه و تنها شهرک حمل و نقل استان یعنی شهرک حمل و نقل آذر کوهسار خوی جابجا شده است.

شکری افزود : هم اکنون ۱۷۰ شرکت حمل و نقل داخلی کالا و نزدیک به ۳۵ هزار راننده و بالغ بر ۲۶ هزار ناوگان باری در استان موجود است که از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون رشد تقریبا دو برابری تعداد ناوگان را شاهد هستیم و همچنین عمر متوسط ناوگان باری از ۱۶.۴ در سال ۹۲ به ۱۴.۸  درسال ۹۸ رسیده است.

این مقام مسئول در مورد کارتهای هوشمند صادره برای رانندگان در دولت تدبیر و امید گفت: تعداد کارتهای هوشمند صادره در سال ۹۲ نزدیک به ۲۴ هزار عدد بود که این عدد در پایان سال ۹۸ به بالغ بر ۳۴ هزار عدد و صدور کارت هوشمند ناوگان باری هم از نزدیک به ۱۴ هزار کارت در سال ۹۲ هم اکنون به تعداد بالغ بر ۲۶ هزار فقره رسیده است.

وی ادامه داد: در طول سالهای ۹۲ تا ۹۸ تعداد ۱۰۵۰ پرونده رسیدگی به تخلفات رانندگان به کمیسیون ماده ۱۱ و تعداد ۶۳۳ پرونده رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل کالا به کمیسیون ماده ۱۲ ارجاع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان گفت : یکی از کارها و اقدامات دولت حمل کالاهای اساسی از بنادر جنوب کشور به استان ، توزیع لاستیک که تا آخر تیرماه سال جاری بالغ بر ۷۵ هزار حلقه لاستیک تحویل و نزدیک به ۹۱ درصد آن به متقاضیان توزیع شده و همچنین تحقق بیمه تکمیلی رانندگان بعنوان یکی از مطالبات این قشر زحمتکش نقش بسزایی در جهت رفاه و آسایش آنها داشته است.​

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید