15:31|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1399 - 12:34
کد خبر: 14965
یادداشت:

نقش اثربخش مدیریت مدارس در ایام کرونا

براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، تا چند روز آینده مدارس بازگشایی می‌شود و در این شرایط نقش اثربخش مدیریت فضاهای آموزشی از سوی مسئولان بسیار اهمیت دارد.
نقش اثربخش مدیریت مدارس در ایام کرونا

سرویس اجتماعی بارریش‌نیوز، در شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که اخیرا از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده آمده است، یکی از ویژگی‌های سال تحصیلی جدید در سطح جهان و کشورمان، نگرانی از شیوع بیماری کووید ۱۹ است و اظهار نظرها حاکی از ضرورت برنامه‌ریزی برای وضعیت‌های متغیر می‌باشد.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط خاصی که در جامعه حاکم است لازم است اقدامات متناسب با وضعیت شهر و استان‌های مختلف از سوی سازمان آموزش و پرورش پیش‌بینی و برای اجرای اقدامات ضروری و مورد نیاز آمادگی لازم حاصل شود.

در ابتدای شیوه‌نامه بازگشایی مدارس، تاریخ بازگشایی ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ذکر شده و درباره وظایف مدرسه و وضعیت هر یک از دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، هنرستان‌ها و دوره پیش دبستانی با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز ضوابطی مشخص شده است.

همچنین وزارت آموزش و پرورش در این شیوه نامه تاکید کرده است که در ماه‌های اخیر موضع فعالی در ارائه خدمات آموزشی در پیش گرفته و تلاش می‌کند آموزش در محیط‌های مختلف را استمرار بخشیده و اجازه ندهد شرایط غافلگیرکننده، توقف غیرقابل جبرانی را در آموزش دانش آموزان به وجود آورد.

سیاری از والدین از بازگشایی مدارس ابراز نگرانی می‌کنند و انتظار می‌رود سازمان آموزش و پرورش اقدامات قابل توجهی در راستای کاهش نگرانی والدین و ایجاد برنامه‌های نوین در راستای آموزش ارائه دهد.

از سوی دیگر والدین نیز وظیفه دارند فرزند خود را در جهت آموزش موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی و به ویژه در محیط آموزشی آگاه سازند تا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده مستمر از ماسک بهداشتی وایزوله و فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا سهیم باشیم.







 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید