11:40|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1399 - 11:51
کد خبر: 14944
یادداشت:

صنعت مغفول کشاورزی در آذربایجان‌غربی

کشاورزی یکی از صنعت‌های مغفول در آذربایجان‌غربی است که نیازمند حمایت قابل توجه مسئولان را می‌طلبد.
صنعت مغفول کشاورزی در آذربایجان‌غربی

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، صنعت کشاورزی یکی از موتورهای محرک رشد و شکوفایی اقتصادی به شمار می‌رود.

آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های مهم در تولیدات محصولات کشاورزی است و اکثر جمعیت روستا نشین این منطقه به کار کشاورزی مشغول هستند و از این طریق امرومعاش می‌کنند.  

با توجه به اینکه صنعت کشاورزی در سطح استان رونق فراوانی دارد اما متاسفانه حمایت قابل توجهی از کشاورزان در این استان صورت نمی‌گیرد.

افزایش بیش از حد قیمت کود شیمیایی و همچنین سموم کشاورزی به یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان تبدیل شده است به طوری که هر ساله شاهد افزایش قیمت چند برابری کودشیمیایی و سموم کشاورزی در استان هستیم.

در این میان انتظار می‌رود تا مسئولان وزارت کشاورزی تدابیری برای کنترل قیمت و حمایت از بخش کشاورزی انجام دهند و اقلام مورد نیاز در بخش صنعت کشاورزی را به میزان کافی و با قیمت مناسب در اختیار عموم کشاورزان استان قرار دهند.

 نبود بازار مناسب فروش محصولات کشاورزی و در پی آن در آمد کم یکی دیگر از دغدغه‌های مهم در بخش کشاورزی در استان می‌باشد که در  قبال هزینه‌های سرسام آوری که برای به ثمر رسیدن محصولی با کیفیت صرف شده است نمی‌تواند دردی از کشاورزان دوا کند.

صنعت کشاورزی در آذربایجان‌غربی نیاز به توسعه فراوان دارد از فراهم کردن ماشین آلات مدرن و به روز تا ایجاد آبیاری نوین کشاورزی که انتظار می‌رود در این زمینه شاهد اهتمام ویژه مسئولان و متولیان باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/06/05 - 13:29

با روندی که مسئولین استان در پیش دارند در اینده نزدیک استان به وارد کننده محصولات کشاورزی تبدیل خواهد گردید نه تولید کننده