21:25|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 شهریور 1399 - 11:02
کد خبر: 14927
یادداشت:

غوغای گرانی و نبود ثبات در بازار

شرایط نابسامان اقتصادی و افزایش بی‌رویه قیمت اقلام اساسی تنظیم و ثبات در بازار را بر هم زده و فشار اقتصادی زیادی برای اقشار مختلف مردم را به وجود آورده است.
غوغای گرانی و نبود ثبات در بازار

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، گرانی و نبود ثبات در بازار از مشکلات عدیده‌ای است که این روزها گریبان اقشار مختلف مردم را گرفته است و متاسفانه در این میان هیچ‌گونه نظارت جدی در بازار وجود ندارد.

مسئولان بارها و بارها در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کردند که هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تهیه و تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد و مردم نگران این موضوع نباشند، اما باید گفت شعار مسئولان هیچ دردی از مردم دوا نمی‌کند و نیاز است تا با توجه به گفته خودشان مبنی بر اینکه در تأمین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد، نظارت جدی بر گرانی و جلوگیری از ایجاد قیمت‌های سلقیه‌ای در سطح بازار صورت گیرد.

در میان نبود نظارت و بازرسی اصولی و دقیق از سطح بازار و خرید و فروش کالاهای اساسی باعث شده تا شرایط برای جولان دلالان نیز فراهم شود و از فرصت پیش آمده به نفع جیب خودشان استفاده کنند.

محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در ارتباط با گران‌فروشی و عدم درج قیمت بر روی کالاهای اساسی می‌گوید گرانی در سطح بازار و گرانفروشی از سوی برخی از فروشندگان دو مقوله از هم جدا هستند. 

وی در ادامه عنوان کرد، درج قیمت روی کالاها یکی از ملزمات قانون است. برخی فروشندگان قیمت را روی کالا درج نمی‌کنند تا پیش مقدمه‌ای برای گران فروشی ایجاد کنند.

این مسئول همچنین در ادامه افزود، عدم درج قیمت روی کالاها تخلف محسوب می‌شود و در ماده قانونی نیز مجازاتی برای متخلفین در نظر گرفته شده که سازمان تعزیرات حکومتی در صورت هر گونه دریافت گزارش از متخلفین،به طور جدی با آنان برخورد خواهد کرد.

مردم در این آشفته بازار اقتصادی به شدت با مشکلات مالی و اقتصادی مواجه هستند و انتظار می‌رود ثبات و کنترل گرانی و جلوگیری از افزایش قیمت در سطح بازار به طور جدی در اولویت کاری مسئولان و متولیان قرار گرفته و اجرایی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید