16:28|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1399 - 12:40
کد خبر: 14918
یادداشت:

رواج آپارتمان‌سازی غیراصولی در ارومیه / چه کسی مسئول است؟

اگر چرخی در سطح شهر ارومیه بزنید متوجه ساخت نامناسب و غیراصولی آپارتمان‌های سربه فلک کشیده خواهید شد که انتظار می‌رود مدیران شهری اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.
رواج آپارتمان‌سازی غیراصولی در ارومیه / چه کسی مسئول است؟

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، ساخت و سازهای غیراصولی در برخی از مناطق شهر ارومیه این روزها به یکی از چالش‌های مهم شهری تبدیل شده است. 

از مهم‌ترین وظایف شهرداری و مدیران شهری جلوگیری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیراصولی در سطح شهر می‌باشد که کمبود این اقدام در ارومیه نیز احساس می‌شود.

جلسات جلوگیری و برخورد با ساخت‌ و سازهای غیر مجاز و غیراصولی با حضور متولیان و مدیران شهری بارها و بارها در ارومیه برگزار شده و به جلوگیری از ساخت و سازهای غیراصولی در سطح شهر تأکید شده است اما در مقام عمل سستی و ضعف در عملکرد برخی از مدیران باز هم این عمل را تدوام می‌دهد.    

موضوع ساخت و ساز‌های غیراصولی موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است که هم رسالت قانونی دارد و نوعی تکلیف انسانی به شمار می‌رود و در این راستا برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار باید برنامه‌ریزی هدفمندی صورت بگیرد.

اگر چرخی در سطح شهر ارومیه بزنید متوجه ساخت نامناسب و غیراصولی آپارتمان‌های سربه فلک کشیده خواهید شد.

 به عنوان مثال خیابان بدیعی ارومیه یکی از نمونه‌های صریح این موضوع به شمار می‌رود که ارتفاع طولانی آپارتمان‌ها در مقابل عرض کم خیابان گویای این موضوع است.

 توسعه در شهر زمانی محقق می‌شود که تمامی قوانین مربوطه شهرسازی اجرا شود و مدیران شهری باید اهتمام ویژه‌ای در این امر داشته باشند که انتظار می‌رود این عملکرد از سوی مدیران شهرداری ارومیه اجرا و عملی شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید