23:11|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1399 - 12:39
کد خبر: 14917
یادداشت:

ترافیک معضل بی پایان در ارومیه

شهر ارومیه یکی از پرترافیک ترین شهرهای کشور می‌باشد که این امر به یک معضل بزرگ در این شهر تبدیل شده است.
ترافیک معضل بی پایان در ارومیه

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، ترافیک شهر ارومیه چندین سال هست که به یک معضل اجتماعی در شهر تبدیل شده و به شدت افزایش پیدا کرده به طوری که خیابان‌ها با حجم زیادی از ترافیک رو به رو و تردد بسیار سخت شده است.

ارومیه نسبت به جمعیتی که دارد دوم شهر پرترافیک کشور بشمار می‌آید و روزانه هزارن خودرو در خیابان ارومیه تردد می‌کنند که این حجم از ترافیک درون شهری به یکی از دغدغه های اساسی مردم تبدیل شده و روز بهر وز در حال گسترش است.

یکی از ابزارهایی که به کاهش معضل ترافیک شهری می تواند کمک کند، توسعه حمل و نقل عمومی شهری است یکی از این حمل و نقل ها ایجاد  تراموا در داخل شهر است که امروزه فقط به یک وعده تبدیل شده که انتظار میرود مدیران شهری برای حل این معضل در ارومیه حرکتی انجام دهند.

ارومیه چندین سال است که نام کلانشهر را یدک می‌کشد ولی از امکانات کلانشهری در این شهر خبری نیست و این شهر از حمل و نقل سریع مانند تراموا و مترو دستش کوتاه مانده است.

از دیگر عواملی که در ایجاد ترافیک شهری نقش مهم دارد فرهنگ سازی در زمینه پارک خودرو است زیرا همه روزه شاهد پارک های غیر اصولی در خیابان های کم عرض هستیم که باعث حتی بسته شدن خیابان هم می شود.

در این میان نباید همه تقصرها را برگردن رانندگان انداخت نبود پارکینگ های مکانیزه در خیابان های پرترتد و باریک یکی از بزرگترین مشکلات شهری است.

بدون شک حل معضل ترافيک سطح شهر اروميه بدون فرهنگ سازی و مدیریت کارآمد مسئولان شهری ممکن نيست و نیاز است تا زیرساخت‌های شهری در راستای کنترل و تسریع فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به طور جدی پیگیری و انجام شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید