12:35|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1399 - 11:33
کد خبر: 14916
باریش گزارش می‌دهد:

عدم نظارت بر بازار آزاد کپسول گاز مایع در ارومیه

کپسول گاز مایع در بازار آزاد با قیمت‌های سرسام آور و نامتناسبی عرضه می‌شود و انتظار می‌رود سازمان صمت وارده میدان شده و این وضعیت را ساماندهی کند.
عدم نظارت بر بازار آزاد کپسول گاز مایع در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، طی هفته گذشته پیام‌های مردمی از سوی شهروندان ارومیه‌ای مبنی بر گرانی کپسول گاز مایع در سطح این شهر دریافت شد از این رو خبرنگار باریش‌نیوز در این گزارش به پیگیری این مشکل پرداخته است.

افزایش بی‌رویه قیمت کپسول گاز مایع خانگی در ارومیه

یکی از شهروندان ارومیه‌ای در تماس با پایگاه خبری باریش‌نیوز اظهار کرد: مدتی است که قیمت کپسول گاز مایع در بازار آزاد به شدت افزایش یافته به طوری که فروش هر عدد کپسول گاز به صورت آزاد از مرز 30 هزار تومان نیز گذشته است.
این شهروند در ادامه خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولان مربوطه شد. 

اتصال سهمیه گاز مایع به کارت بانکی سرپرستان خانوار

مقدسی، روابط عمومی شرکت پخش‌ فرآورده‌های آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار باریش‌نیوز اظهار کرد: از اول مرداد ماه سال جاری، سهمیه گاز مایع به کارت بانکی سرپرستان خانوار متصل شده که این اقدام مشکل تأمین گاز مایع مورد نیاز خانوارها را رفع کرده است و به صورت ماهانه شارژ می‌شود. 
این مسئول در ادامه افزود: قیمت هر کپسول گاز مایع خانگی 9 هزارو 700 تومان است.

عدم نظارت بر گرانفروشی‌ها 

حامد از دیگر شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی که اقشار مختلف مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند، گرانی و گرانفروشی امان مردم را بریده است.
وی افزود: چیزی که بیش از همه مردم را آزار می‌دهد عدم نظارت بر قیمت و گرانفروشی است که این موضوع دامن کپسول گاز مایع در ارومیه را نیز گرفته است.

این شهروند در ادامه گفت: این روزها برخی از افراد سودجو کپسول گاز مایع را به قیمت قانونی تهیه و در بازار آزاد با قیمت چند برابری به فروش می‌رسانند که این امر به دور از انصاف است و نیاز است تا متولیان رسیدگی کنند. 

متولی رسیدگی و نظارت بر قیمت و جلوگیری از گرانفرشی سازمان صنعت، معدن و تجارت است که متاسفانه به نظر می‌رسد این سازمان در آذربایجان‌غربی عملکرد مناسب و قابل قبولی از خود نشان نداده است.

در شرایط کنونی که وضعیت نابسامان اقتصادی گریبان کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم را گرفته است انتظار می‌رود تا سازمان صمت وارد میدان شود و با جدیت بیشتری با متخلفین برخورد کند.

طبق اطلاعات موجود با توجه به اینکه کمبودی در تأمین و توزیع کپسول گاز مایع در سطح شهر ارومیه وجود ندارد و قیمت مصوبی برای آن تعیین شده است اما برخی از افراد سود جو از شرایط نابسامان اقتصادی و عدم نظارت سازمان متولی سوءاستفاده کرده و اقدام به گرانفروشی می‌کنند.

لازم به ذکر است که خبرنگار باریش‌نیوز این مشکل را از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی پیگیری کرد اما در حال حاضر به نتیجه نرسیده است و پیگیری‌ها همچنان از سوی این رسانه تداوم دارد.     

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید