20:56|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1399 - 11:39
کد خبر: 14899
یادداشت:

لزوم اجرای جدی دستورالعمل‌های بهداشتی در مهدکودک‌ها

با بازگشایی مهدکودک‌ها در آذربایجان‌غربی نیاز است تا دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با جدیت بیشتری اجرا شود.
لزوم اجرای جدی دستورالعمل‌های بهداشتی در مهدکودک‌ها

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع ویروس کرونا در کشور برای پیشگیری از شیوع گسترده این ویروس مهدکودک‌های سراسر کشور به تعطیلی کشانده شد.

تعطیلی مهدهای کودک در آذربایجان‌غربی پس از شیوع ویروس کرونا مادران شاغل در ادارات را با مشکلات زیادی مواجه کرده بود و موجب سرگردانی مادر و کودک شده بود.

در این میان بیش از شش ماه تعطیلی مهدکودک‌ها به علت شیوع کووید 19 مهدکودک‌های آذربایجان‌غربی با تصویب ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا  با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مقرر شد که مهدهای کودک بازگشای شوند.

یکی از اصلی‌ترین نکات و تمهیداتی که در مهدهای کودک باید پس از بازگشایی رعایت شود استفاده کارکنان از ماسک و عدم ورود کارکنان و کودکان مشکوک به ابتلا به کرونا و استفاده از یک سوم ظرفیت کودکان نسبت به فضای مهد کودک می باشد.

مربیان و کارکنان مهدهای کودک با بازگشایی دوباره مهدها کارشان از قبل هم بیشتر می‌شود و باید بیشتر از همه نسبت به شست شوی دست کودکان توجه و نظارت داشته باشند تا جان کودکی در خطر نباشد و دچار بیماری نشود.

یکی دیگر از تمهیدات لازم در مهدهای کودک استفاده بیشتر از فضای باز مهدها و عدم تجمع کودکان در یک فضای بسته می باشد که باید رعایت شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید