20:08|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1399 - 10:43
کد خبر: 14896
یادداشت:

آسیب کرونا به مراکز تفریحی در آذربایجان‌غربی

در این چند ماهی که کرونا کمر اقتصاد جهان را شکسته است شاید بتوان اذعان کرد که شاغلین صنعت تفریحات در حوزه‌های گوناگون از نخستین اصنافی بوده‌اند که با تعطیلی عرصه کاری خود مواجه شده است.
آسیب کرونا به مراکز تفریحی در آذربایجان‌غربی

به گزارش سروس اقتصادی باریش نیوز، اکنون چندین ماه از شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در آذربایجان‌غربی می‌گذرد استان دچار خسران زیادی به لحاظ اقتصادی شده است که در این بازه زمانی تعطیلی بسیاری زیادی از مراکز تفریحی نیز این موضوع را دوچندان کرده است و به موجب آن حضور گردشگران و مسافران در آذربایجان‌غربی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

همچنین در این چند ماهی که کرونا کمراقتصاد جهان را شکسته است شاید بتوان اذعان کرد که شاغلین صنعت تفریحات در حوزه‌های گوناگون از نخستین اصنافی بوده‌اند که با تعطیلی عرصه کاری خود مواجه شده و به نظر می‌رسد در دسته آخرین صنایعی خواهند بود که به چرخه کار باز خواهند گشت، با توجه به حجم بالای شاغلان مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت و نقش صنعت تفریحات کشور به عنوان یکی از بازیگران اصلی ایجاد نشاط و شادی در جامعه، حفظ بقای مجموعه‌های خصوصی فعال در این حوزه واجب و بدیهی است.

همچنین باید توجه داشت بعد از کرونا یکی از کلیدی ترین مسائل برای پاک کردن خستگی، ملالت، استرس و اضطراب‌های این دوران دستیابی به نشاط و شادابی است، که بدون شک نقش صنعت تفریحات در این برهه را به وضوح آشکار می سازد تا با حمایت های لازم پس از گذر از این شرایط با روحیه ای مضاعف به کمک جامعه بشتابند. بنابراین با توجه به شرایط موجود، در جهت حمایت از بخش خصوصی فعال در این صنعت تمهیداتی را در قالب ارائه وام، مهلت در بازپرداخت وام‌های دریافتی، مهلت در تسویه حساب‌های بیمه تامین اجتماعی و مالیات، بخشودگی اجاره بها، ایجاد بسته‌های حمایتی مقرر کنید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید