16:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1399 - 10:25
کد خبر: 14894
یادداشت:

ماراتن کنکور 99 در روزهای کرونایی

ماراتن کنکور 99 در حالی برگزار می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها به سبب ورود فرزندانشان به محیط برگزاری کنکور بسیار نگران هستند و از مسئولین برگزاری کنکور انتظار دارند تا دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت بیشتری اجرا نمایند.
ماراتن کنکور 99 در روزهای کرونایی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، امسال آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در حالی برگزار می‌شود که شیوع ویروس منحوس کرونا جامعه را دچار تغییر و تحولات بی‌شماری کرده است.

بعد از حجم زیادی از خبرهای ضد و نقیض در مورد برگزاری و تعویق در کنکور سراسری، سرانجام براساس جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، مقرر شد که کنکور سراسری در روزهای 29، 30، 31 مرداد و 1 شهریور 99 برگزار گردد.

گذشته از استرس و اضطراب  آزمون کنکور سراسری، طی چند هفته گذشته فشار روانی ناشی از ایجاد تردید در زمان برگزاری کنکور، دانش آموزان و والدین آنان را به شدت آزرده کرده است.

هر ساله از آزمون کنکور به عنوان یک رویداد استرس‌زا یاد می‌شود و امسال نیز شیوع بیماری کرونا و از سوی دیگر تعویق برگزاری در این آزمون بر شدت استرس و اضطراب دانش آموزان و والدین افزوده است.  

به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از خانواده‌ها به سبب ورود فرزندانشان به محیط برگزاری کنکور بسیار نگران هستند و از مسئولین برگزاری کنکور انتظار دارند تا دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت بیشتری اجرا نمایند. 

طبق اعلام سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور امسال برای رشته هنر ۲۹ مرداد، ریاضی و انسانی ۳۰، رشته تجربی ۳۱ مرداد و رشته زبان خارجی نیز اول شهریور تعیین شده است.

متاسفانه بروز بیماری کووید 19 چالش‌های زیادی را در جامعه به وجود آورد و از سوی دیگر نیز آسیب جدی به نظام آموزشی وارد و تحصیل دانش آموزان را مختل کرده است.

با توجه به اینکه بیشتر از چند روز به برگزاری کنکور سراسری زمان باقی نمانده است از مسئولان و متولیان نظام آموزشی انتظار می‌رود تا در محیط برگزاری کنکور پروتکل‌های بهداشتی را با نظم بیشتری اجرا و رعایت کنند و در روزهای آینده نیز برنامه مدون و هدفمندی برای سال تحصیلی جدید در نظر داشته باشند تا بیش از این دچار مشکلات آموزشی نباشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید