04:45|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1399 - 13:44
کد خبر: 14874

چه کسی پاسخگوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سیر داغی ارومیه است؟

در حالی که در طی چند روز اخیر رسانه‌ها از ساخت و سازهای غیر مجاز خبر می‌دهند اما مسئولین تاکنون واکنش خاصی را به این موضوع نشان نداده‌اند.
چه کسی پاسخگوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سیر داغی ارومیه است؟

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، کنترل و نظارت بر ساخت‌ و سازهای غیرمجاز چند سالی است که در آذربایجان‌غربی قوت گرفته اما با این حال باز هم شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در این استان هستیم.

رعایت دقیق مفاد قانونی در راستای ساخت‌وساز در مناطق مختلف از جمله مواردی است که باید از سوی مردم و مسئولین مربوطه به دقت اجرایی شود.

چندی پیش خبری مبنی بر ساخت‌وساز غیر مجاز در حریم کلیسای مارسرگیز سیر داغی ارومیه منتشر شد که واکنش‌هایی را در فضای مجازی به همراه داشت.

کلیسای تاریخی مارسرگیز یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کوه سیر داغی ارومیه  است و در بام این شهر 6000 ساله خودنمایی می‌کند.

براساس مستندات خبری مدتی است که ساخت و سازهای شخصی، دیوارکشی و تعیین حریم شخصی در محوطه این کلیسا صورت گرفته که اگر مسئولین متولی جلوی این حریم کشی را نگیرند، این کلیسا را خطراتی تهدید خواهد کرد.

حفظ و نگهداری از آثار قدیمی و تاریخی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نیاز است مردم و مسئولین با همکاری یکدیگر در حفظ و نگهداری این اماکن کوشا باشند. 

با توجه به اینکه کوه سیر ارومیه یکی از مکان‌های پرطرفدار گردشگری در ارومیه است نیاز است از ساخت‌وساز و غیرمجاز در این مکان‌ها جلوگیری شود تا آسیبی به مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری وارد نشود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید