22:55|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1399 - 11:52
کد خبر: 14871
رئیس قوه قضاییه گفت:

شورا‌ها دژ محکم در برابر فساد و رانت خواری بسازند

شورا‌ها دژ محکمی در برابر هرگونه نفوذ، رانت‌خواری و فساد و هر امری که بخواهد حقوق عامه مردم شهر‌ها و روستا‌ها را پایمال کند، بسازند.
شورا‌ها دژ محکم در برابر فساد و رانت خواری بسازند

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جلسه شورای عالی استان‌ها افزود: اوج­ فلسفه تاسیس شورا‌های شهر و روستا کمک به پیشرفت اقتصادی و فرهنگی کشور است و شورا جلوه حضور و اراده مردم هستند تا مردم در خدمت رسانی به خودشان نقش آفرینی کنند.

وی گفت: باید تلاش کرد که این فلسفه و این جهت و این هدفی که قانون اساسی بیان کرده هیچ زمانی گم نشود و همواره این هدف به عنوان هدف اساسی برای پیشرفت شهر باشد.

رئیس قوه قضاییه افزود: تلاش شورای شهر و روستا باید در پیشرفت شهرها از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و عمرانی باشد.

آقای رئیسی با بیان اینکه شوراها باید با همه مدیران و دستگاه های مختلف تدبیر و همکاری و تعامل داشته باشند، گفت: شوراها جلوه حضور و اراده مردم هستند و مردم در خدمت رسانی خودشان حضور دارند و نقش ایفا می کنند و مردم باید خود در خدمات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نقش آفرینی کنند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: شوراها و اعضای آن در سراسر کشور دژ محکمی در مقابل هر گونه نفوذ، رانت خواری، کجی، فساد بسازند و هر امری که حقوق عامه و حقوق مردم این شهرها و روستاها را بخواهد ضایع کند این دژ محکم و مستحکم باید سدی در مقابل آن باشد.

رئیس دستگاه قضا افزود:نهاد شورا باید در برابر هر گونه کجی که بخواهد حقوق عامه را ضایع کند، به منابع طبیعی و ذخایر این کشور ضربه بزند و منافع شخصی را به منافع حقوق عامه ارجحیت دهد؛ بایستد و در مقابل انواع تغییر کاربری جنگل ها و مراتع و زمین خواری ها و مسائلی از این دست مانع شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: شوراها در این جهت باید همکار همه بخش ها در کشور باشند و در مقابل زیادی خواهی ها ، رانت خواری ها و فساد ایستادگی کنند که از این حیث ما شوراها را همکار خودمان در دستگاه قضایی می دانیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید