22:05|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1399 - 11:18
کد خبر: 14856
یادداشت:

هشدارها را جدی بگیرید/ ابتلا روزانه 200 نفر به کرونا در آذربایجان‌غربی

نباید نسبت به کرونا بی‌تفاوت باشیم چرا که در شرایط کنونی به طور میانگین روزانه 200 نفر در آذربایجان‌غربی به این بیماری مبتلا می‌شوند و بی‌تفاوتی در روزهای آینده این رقم را افزایش می‌دهد.
هشدارها را جدی بگیرید/ ابتلا روزانه 200 نفر به کرونا در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی از جمله استان‌هایی است که در حال حاضر در وضعیت هشدار کرونایی به سر می‌برد و همچنان روزانه به طور میانگین 200 نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند.

روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط زنده با شبکه خبر، وضعیت آذربایجان‌غربی در شیوع کووید 19 را تشریح و اعلام کرد متاسفانه در روزهای پایانی خرداد و اوایل تیرماه سال جاری، تعداد موارد بستری و ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به بیشترین میزان خود از زمان شیوع این ویروس رسید.

لاری در ادامه عنوان کرد از یک ماه گذشته با رعایت بیشتر مردم استان و تلاش کادر بهداشت و درمان و ستاد استانی مبارزه با کرونا شاهد روند کاهشی در موارد ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی هستیم.

این مسئول گفت هم اکنون سه شهرستان در این استان در وضعیت قرمز قرار دارند و چهار شهرستان در وضعیت هشدار، همچنین موارد بستری نیز در برخی از شهرستان‌ها مانند ارومیه، خوی، تکاب، سردشت و میاندوآب دارای شدت بیشتری است.

بارها و بارها اعلام شده که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تا حد زیادی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا مؤثر است و رعایت بهداشت و خود مراقبتی در اولویت مبارزه با این ویروس قرار دارد.

در حال حاضر واکسنی برای کنترل و مهار این بیماری ساخته نشده است و مردم باید تا مدتی به زندگی در شرایط کرونایی عادت کنند اما نباید نسبت به این بیماری بی‌تفاوت باشند چرا که کرونا پیر و جوان بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و احتمال مبتلا به این بیماری در تمامی اقشار مختلف مردم وجود دارد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید