05:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1399 - 10:27
کد خبر: 14855

پیگیری نارضایتی پرستاران از پرداخت معوقات ادامه دارد

روز گذشته پرستاران در اعتراض به اوضاع نابسامان و گلامندی از نهاد متولی در مقابل استانداری تجمع کردند که یکی از مسئولین متولی اعلام کرد اضافه کاری ها به روز شده است.
پیگیری نارضایتی پرستاران از پرداخت معوقات ادامه دارد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، روز گذشته خبری از اعتراض پرستاران در مقابل استانداری آذربایجان‌غربی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

علت این تجمع در فضای مجازی عدم واریز مزایا و اضافه کاری پرستاران بخش کرونایی در این ایام عنوان شد که باریش‌نیوز در راستای پیگیری این موضوع با مسئولین متولی در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خواستار شفاف سازی این مسئله شد.

سید اکبر موسوی، سرپرست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره اضافه کاری پرستاران و نیروهای بهداشتی شرکتی اظهار کرد: اضافه کاری پرستاران و نیروهای بهداشتی شرکتی بروز بوده و در آخرین پرداختی همراه با حقوق تیرماه اضافه کاری تیرماه نیز پرداخت شده است.

وی افزود: علیرغم اینکه تمامی پرستاران رسمی و پیمانی وقراردادی دانشگاه  فعلا اضافه کاری اسفند ۹۸ را دریافت کرده‌اند.

موسوی درباره کارانه نیروهای شرکتی بیان کرد: اگر دانشگاه همزمان با حقوق پرداختی کارانه داشته باشد، همانند سایر پرسنل کارانه نیز به نیروهای شرکتی پرداخت می‌شود اما اگر دانشگاه در اواسط ماه کارانه پرداخت کند به دلیل اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهانه فقط یک فایل از شرکت‌ها قبول می‌کند و بعد پرداخت حقوق هیچ فایلی تا حقوق ماه بعد قبول نمی‌کند ،کارانه مربوطه در حقوق بعدی جبران می‌شود و تاخیر در پرداختی کارانه نیروهای شرکتی مشابه تاخیر کارانه سایر پرسنل می‌باشد.

سرپرست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان درباره قرارداد‌های ۸۹ روزه افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی به استناد بند ۱۰ از مصوبات پنجمین ستاد ملی کرونا، از بین حدود هزار و ۲۰۰ ثبت نام کننده در رشته‌های مختلف، با توجه به اعلام نیاز از طرف بیمارستان‌ها ۱۵۲ نفر را در رشته گروه پرستاری، فوری‌های پزشکی، علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی به صورت قرارداد ساعتی ۸۹ روزه بکارگیری نموده است و با توجه به بند ۷ از مصوبات دومین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امکان تمدید قرار داد آنان فراهم شده است.

اما سوال اینجاست؛ اگر این ادعا صحت دارد دلیل چنین تجمعات از سوی پرستاران که تا کنون نیز بارها از وضعیتی گلایه داشته اند چیست؟ باریش نیوز در ادامه نیز به این موضوع می‌پردازد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید