17:51|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1399 - 09:41
کد خبر: 14847
یادداشت:

وام ازدواج چسب زخم زندگی زوج‌های جوان می‌شود؟

شرایط دریافت تسهیلات ازدواج در آغاز زندگی مشترک برای زوج‌های جوان سخت و دشوار است از این رو نمی‌توان گفت وام ازدواج چسب زخم زندگی زوج‌های جوان می‌شود یا خیر.
وام ازدواج چسب زخم زندگی زوج‌های جوان می‌شود؟

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، دریافت وام ازدواج از جمله مشکلاتی است که زوج‌های جوان در آغاز زندگی مشترک با آن مواجه می‌شوند.

بسیاری از جوانان از دشواری‌های دریافت وام ازدواج به شدت گلایه‌مند هستند و برخی‌ها می‌گویند بانک، ضامن آنها را قبول نمی‌کند و با بروکراسی‌های پیچیده اداری رو به رو هستند.

از اقدامات دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ می‌توان به افزایش ۲۰ میلیونی وام ازدواج اشاره کرد.
در سال ۹۷ به هر فرد 15 میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌گرفت که این رقم در سال ۹۸ به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و در سال 99 هم مبلغ وام ازدواج به رقم 50 میلیون تومان رسید.

نرخ سود این وام 4 درصد و دوره بازپرداخت آن 84 ماهه است. در شرایط سخت اقتصادی که افراد ضعیف و کم درآمد جامعه با مشکلات بسیار زیاد مالی رو به رو هستند، این وام می‌تواند باری کوچک از روی دوش جوانانی که تصمیم به تشکل خانواده گرفتند بردارد.

اما شرایط و مدت زمان پرداخت این وام به حدی پیچیده و دشوار است که زوج‌های جوان باید برای دریافت آن از هفت خوان رستم بگذرند. 

در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی زندگی را برای برخی از مردم سخت کرده از سوی دیگر افزایش خرج و مخارج زندگی نیز امید ازدواج و تشکیل خانواده را برای قشر جوان کمرنگ کرده است. 

سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات ازدواج برای جوانان آن هم در آغاز زندگی به دور از انصاف است و از مسئولین و متولیان انتظار می‌رود تا این مسیر دشوار را برای زوج‌های جوان سهل و آسان نمایند.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

رحمان درویشی هوسین
1399/05/20 - 23:33

واقعا به نکته خوبی اشاره کردید اگر شرایط وام را اسان تر کنن خیلی بهتر میشود زوج های جوان هم براشون دشوار نمیشود برای گرفتن وام براشون ایشالله که مسولئین رسیدگی کنن