20:27|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1399 - 10:14
کد خبر: 14842
یادداشت:

پایانِ روز خبرنگار و انبوهی از تقدیرنامه‌های بجا مانده

روز خبرنگار نیز به پایان رسید و ماحصل آن لوح‌هایی از تعریف و تمجید و وعد‌های بی نتیجه بود.
پایانِ روز خبرنگار و انبوهی از تقدیرنامه‌های بجا مانده

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، 17 مرداد ماه روز خبر نگار بود، امسال هم به رسم سال‌های گذشته وعده های پوچ و ناسرانجام بر دوش خبرنگاران سنگینی می‌کند و هر بار این روز با تقدیر نامه‌های کاغذی به پایان می‌رسد البته حتی این برگه‌های کاغذی هم شامل عده ای می‌شود که اغلب یک سال تمام در تعریف‌ مدیران سنگ تمام گذاشته‌اند وگرنه منتقدان سهمی در این تقدیرهایی از جنس کاغذ ندارند.

جالب اینجاست که خبرنگاران در راستای شفاف سازی و بیان حقایق در طول سال بارها تهدید به شکایت می‌شوند اما نهایتا در روز خبرنگار همه مسئولین در اقدام غیرقابل درک مطلبی برای عرض تبریک در فضای مجازی منتشر می‌کنند و رسانه را عامل اثر گذار می‌دانند، اما این تناقض روی کاغذ و در رفتار و واکنش‌های مختلف مسئولین در بازهای زمانی متعدد سال‌هاست که بر همگان عیان شده است و حنای عده‌ای رنگ ندارد!

بنظر می‌رسد بزرگترین هدیه برای یک خبرنگار این است که مسئولین بدون هیچ قضاوتی پای انتقادات بنشینند و در جهت رفع مشکلات تلاش کنند وگرنه روش منسوخ تهدید به شکایت و سکوت از جانب تعدادی از مدیران جز عقب ماندگی در بخش های مختلف چیزی در پی نخواهد داشت.

اکنون سال‌هاست که هر مسئولی از هر تریبونی اعلام می‌کند که درصدد حل مشکلات خبرنگاران است اما حیف که دفتر این وعده‌ها درست یک روز پس از روز خبرنگار بسته می‌شود و تا سال آینده خاک می‌خورد. 


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید