01:15|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1399 - 10:36
کد خبر: 14800
یادداشت:

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط سفیران سلامت

در پی راه اندازی گروه های داوطلبانه جهت ترویج استفاده از ماسک در ارومیه انتظار می‌رود سفیران سلامت قبل از اقدام به‌طور کامل توجیه شده و آموزش های لازم را برای اثر بخشی بیشتر ببینند.
لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط سفیران سلامت

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز،  چند هفته‌ای از راه اندازی طرح سفیران سلامت در ارومیه می‌گذرد این طرح اقدام خوبی در راستای ترویج ماسک و فرهنگسازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ارومیه به‌شمار میرود که می‌تواند اثر گذاری خوبی در بین مردم داشته باشد.

طرح سفیران سلامت بصورت داوطلبانه و با حضور اقشار مختلف در مناطق متعدد انجام گرفته است اما در پی برخی از تصاویر منتشر شده و گزارش‌های میدانی متاسفانه گاها عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این افراد ممکن است موجب شیوع کرونا در بین مردم باشد و تاثیرات منفی در پی داشته باشد.

در برخی از تصاویر به وضوح دیده می‌شود افرادی که ماسک را به‌طور رایگان در بین مردم توزیع می‌کنند برای ماسک‌ها هیچ حفاظی در نظر گرفته نشده و تماس مستقیم دست فرد با ماسک ممکن است سبب آلودگی و در نهایت انتقال بیماری شود که نیاز است به این مسائل توجه بیشتری شود.

فرهنگسازی و ترویج استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بخشی از اقدامات انجام گرفته بخشی از اقدامات انجام گرفته توسط این پویش‌های مردمی و داوطلبانه است که اگر بدرستی انجام نپذیرد کوچکترین سهل انگاری ممکن است جان صدها نفر را به خطر بیاندازد و این بسیار خطرناک است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید